Tunelul ar trebui să înceapă din această zonă unde mă aflu eu acum şi să continue până lângă piaţa Cetate. Asta înseamnă că imediat ce aţi ieşit de pe podul Dacia veţi intra sub pământ şi veţi ieşi la suprafaţă undeva în arporiere de strada Sucevei. Pe deasupra însă va fi amenajată o zonă pietonală.
Şi pentru că pe deasupra nu vor mai circula maşinile asta înseamnă că zona va fi destinată exclusiv pietonilor. pe platoul din faţa Casei de Cultură a Sidicatelor şi unde circulă maşinile acum va fi amenajată o piaţă care se va numi Piaţa Gojdu. Ea va face legătura între catedrala ortodoxă şi parcul 1 Decembrie, astfel încât turiştii care vin de pe Corso să ajungă mai uşor la Cetate.
Un alt proiect gândit de administraţia locadă este acela de a construi un pasaj suprateran peste această linie de tren de la intrarea în localitatea Sântandrei. Pasajul, însă, va fi continuat de un drum care va străbate aceste câmpuri până la parcul industrial din Oradea. Va fi construit şi un pod peste Crişul Repede în această zonă, iar drumul care va fi construit va ajunge până în localitatea Biharia.
"Cei care dezvoltă afaceri în parcul industrial din Oradea vor putea să iasă în Europa, fără să mai iasă prin Borş, vor ieşi direct în această bandă", a declarat Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Pentru toate aceste proiecte Primăria Oradea va accesa fonduri europene anul viitor în valoare de 50 de milioane de euro pentru că din bugetul local nu s-ar putea realiza niciodată aceste investiţii.