În sunetul alarmei, cadeţii şi marinarii pe bricul Mircea se pregătesc pentru o misiune de gradul 0. Trebuie sa străbată aproape 150 de mile marine din portul Constanta până la Varna . Pentru aproape 60 de cadeţi este primul voiaj aşa că se despart cu greu de familii.
Cu sau fără experienţă, toti cei aflaţi la bord trebuie să execute comenzile fără nicio eroare. Pânzele sunt ridicate până pe cel mai înalt catarg.
La câţiva paşi de catargul principal se dă o altă luptă. Aici, bucătarii sunt cei care dictează, mai ales că au 150 de oameni de hrănit.
Cornel Dumitriu maestru principal pe Bricul Mircea: "Ce am facut mai deosebit am facut de cateva ori shaorma pentru tot echipajul, a fost o provocare, de noaptea am facut blaturile pentru shaorma."
Totul este bine cântărit şi fiecare marinar are o porţia lui. Proviziile sunt păstrate în magaziile din subsolul navei, umplute pînă la refuz şi care asigură hrana timp de 3 saptamani pentru un echipaj de aproape 200 de marinari.
Ivanov Ivan administratorul navei: "Provocarea cea mai mare este daca vrei sa ajungi sa scoti ceva, trebuie sa dai tot afara, daca vrei sa scoti oua, scoti cam jumatate afara, dupa care sa o bagi inapoi in frigider."
Aprovizionarea pe Bricul Mircea durează si 3 zile, timp în care la bord sunt aduse peste 4 tone de carne şi sute de kilograme de legume.
Deasupra tuturor, in centrul de comandă, alerta este permanentă, iar pericolele sunt anticipate din vreme.
Mircea Cristache comandant navigatie: "Aici avem un un radar de navigatie cu un soft anticoleziune, care ne da elementele de miscare din jurul nostru, acum de exemlu avem o distanta fata de mal de 5 mile, avem o nava in pupa noastra la o distanta de jumatate de mila."
Moise Gabriel Ioan, comandant Bricul Mircea: "Este singurul velier de clasa A pe care România îl posedă, este parte a Academiei Navale Mircea cel Bătrân din Constanţa, este o navă în care se clădesc caractere."