Studiul include trei teste la care au participat mai mult de 120 de persoane. Participanţii au fost împărţiţi în patru grupuri: cei care fac sau nu poză mâncării sănătoase şi cei care fac sau nu poză mâncării nesănătoase înainte de a o mânca. Studiul arată că cei care au fotografiat mâncarea nesănătoasă, o prăjitură în acest caz, au perceput-o ca fiind mai gustoasă decât cei care nu au făcut poză înainte de o consuma. În cazul celor care au pozat sau nu mâncarea sănătoasă, nu a fost o diferenţă de cum au perceput gustul, potrivit New York Times.
Pentru al doilea test, cercetătorii au vrut să aprofundeze diferenţa între fotografierea mâncării sănătoase şi celei nesănătoase. Participanţii la studiu au primit aceeaşi prăjitură prezentată ca fiind sănătoasă pentru unii şi nesănătoasă pentru alţii, după care au fost rugaţi să o fotografieze. Cei care au fost informaţi că prăjitura este nesănătoasă au apreciat mai mult gustul prăjiturii decât cei care au crezut că are ingredinte dietetice.
În al treilea studiu cercetătorii au vrut să sublinieze diferenţa dintre preparatele alimentare sănătoase şi cele nesănătoase. Au descoperit că dacă participanţii la studiu sunt informaţi de faptul că alte persoane care consumă mâncare sănătoasă o laudă, participanţilor li se va părea că mâncarea este mai bună. Astfel dacă va fi vizualizată o poză făcută de o altă persoană cu un preparat sănătos, mâncarea va părea mai delicioasă. Se creează astfel aşteptări că acea mâncare este gustoasă.
Concluzia studiului este că oamenii interacţioneză cu mâncarea, iar faptul că o fotografiază înainte de consum creează o imagine plăcută a mâncării cu ajutorul luminii şi a aşezării în farfurie, consumatorii având astfel aşteptarea că acea mâncare este gustoasă.