Reclamele la mâncare nesănătoasă vor fi interzise pe timpul zilei în Marea Britanie, la TV și în mediul online

Data publicării:
Hamburger și catorfi părjiți langă un pahar de cola.
Marea Britanie va interzice în timpul zilei reclamele la TV și în mediul online, la unele alimente. Foto: Profimedia

Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea şi de a încuraja alimentaţia sănătoasă. Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate şi în mediul online.

Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârşitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendinţa actuală în care unul din trei copii părăsesşte şcoala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacţie furioasă din partea unor grupuri media, relatează Reuters.

Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului şi pe paginile de socializare.

Guvernul a declarat că restricţiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulţi angajaţi care produc sau vând produsele.

„Conţinutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac şi a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătăţii Publice, Jo Churchill.

„Nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”

Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunţurile TV pentru produse alimentare afişate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să îşi reducă nivelul zahărului, potrivit Mediafax.

News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece „nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”.

„În loc de a aborda problema obezităţii la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de ştiri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul care ne ţine pe toţi informaţi", a spus Sayra Tekin al ANM.

Acţiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1%, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5%, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2%.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...