BONTON. De la angajatul lunii, la angajatul lumii
Dar asta nu înseamnă că a renunţat la serviciu. Din contră! Cu o idee creativă, Mark a primit 700 de oferte de muncă din toată lumea. A trecut şi prin România. Aflaţi imediat povestea unui tânăr care s-a transformat din angajatul lunii în... angajatul lumii!
„În ultimele opt luni am fost în 15 ţări, aproape peste tot prin lume...M-am gândit: la naiba, pur şi simplu o să fac acest lucru! O să văd după aceea ce se întâmplă! Nu mi-a fost nicidoată frică să îmi asum riscuri! Să sar din avioane, să fac lucruri nebuneşti! Simt că am foarte multă libertate, da!”, a spus Mark van der Heijden.
A gătit într-o cantină a săracilor din Kuala Lumpur, în Malaysia, a filmat un spot publicitar pentru un hotel de 5 stele din Bali, în Indonezia, a făcut surf în Hawaii şi a sărit dintr-un avion în Seattle, în Statele Unite ale Americii. Iar lista continuă cu Thailanda, Cambodgia, Vietnam, Marea Britanie, Austria şi Franţa. Norocosul câştigător al acestei călătorii în jurul lumii este Mark van der Heijden, un tânăr olandez care din luna ianuarie a acestui an a hotărât să traiască liber şi liber de program!
„Am realizat că pentru mine, importanţi nu sunt banii, ci experienţa. Aşa că mi-a venit ideea să combin două dintre pasiunile mele cele mai mari, călătoriile şi munca creativă. Mi-a venit această idee, a proiectului „The Backpacker Intern": să nu lucrez pentru bani, ci pur şi simplu pentru mâncare şi un loc în care să dorm. Ca un troc! M-am gândit: care este cel mai rău lucru care mi se poate întâmpla? Dacă mă întorc în Olanda, pot oricând să îmi găsesc altă slujbă! Pur şi simplu o să plec în căutarea aventurii!”, povesteşte Mark van der Heijden în filmul de pe site-ul propriu.
L-am cunoscut la Bucureşti, unde a poposit pentru două săptămâni ca intern în agenţia de publicitate Leo Burnett. A fost implicat în proiecte creative, a muncit, a învăţat, dar mai ales, şi-a inspirat noii colegi români cu atitudinea relaxată şi spiritul său liber.
„Chiar şi modul prin care am aflat de Mark a fost unul inedit. Am ţinut o mică prezentare pentru nişte studenţi din Braşov. Şi din sală, la sesiunea de întrebări şi răspunsuri, am primit întrebarea: 'Do you take interns?'" Aşa am aflat de Mark, de povestea lui şi bineînţeles că ne-a fascinat şi l-am vrut neapărat aici cu noi, în departamentul de creaţie, de strategie, să ne ajute cu un fresh mind!”, a spus Irina Becher, Creative Director & Business Development P&G, Leo Burnett Group.
„Îmi place foarte mult că este aşa, easy going! Noi suntem puţin mai încrâncenaţi, mai stresaţi. Şi cumva cu el în echipă lucrurile păreau aşa mai uşoare, mai simple”, a spus Victor Stroe, Planning Director, Leo Group.
Mark a avut nişte idei foarte bune legate de automatele cu băuturi... „Este vorba de un automat cu băuturi, în faţa căruia oamenii pot dansa! Şi în funcţie de cât de bine dansezi, primeşti o reducere la băutură! Este minunat!”, a spus Mark van der Heijden.
Ultimele zece luni l-au schimbat pe tânărul olandez, care spune că s-a maturizat dar că, în acelaşi timp, a şi învăţat să se bucure mai mult de lucrurile simple. A experimentat datini şi obiceiuri exotice, avut multe şocuri culturale, a făcut lucruri nebuneşti. Pe scurt, a „trăit"!
„Am lucrat în Kuala Lumpur, în Malaysia. Organizam o campanie şi trebuia să filmăm ceva. Iar ei mi-au spus: dacă filmăm, va trebui să angajăm un 'bomo'. Am întrebat: 'ce-i acela un... bomo?' Ei bine, un 'bomo' este un tip care alungă spiritele rele. Şi întotdeuna angajează un astfel de om, la fiecare filmare, chiar dacă clientul poate nu-şi doreşte asta. Pentru că vor să se asigure că nu sunt spirite rele în timpul filmărilor”, a povestit Mark van der Heijden.
Cel mai important, spune Mark, este că această călătorie în jurul lumii l-a învăţat să fie tolerant. Să accepte oamenii aşa cum sunt, în toată diversitatea lor. Nu făcea asta înainte să pornească la drum.
„Cred că unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am învăţat este să nu judec. Obişnuiam să judec oamenii câteodată, dar este o prostie să faci asta! Şi apoi o să vezi că fiecare dintre noi are ceva pozitiv!”, a precizat Mark van der Heijden.
În România, nu prea i-au plăcut sarmalele. Despre palincă, însă, vorbeşte numai de bine. Dar, mai mult decât experienţele culinare, a apreciat frumuseţea ţării noastre.
„Despre România îmi făcusem o imagine care era plină de clişee. Mă gândeam la clădiri abandonate, ţigani şi mulţi oameni săraci. Şi da, aveţi aşa ceva. Dar am vizitat Braşovul şi Piatra Craiului, Castelul Peleş şi am văzut atâtea lucruri frumoase! Habar n-aveam că România este atât de frumoasă! Ţara asta ar trebui să facă ceva în legătură cu imaginea ei şi să arate întregii lumi că este un loc frumos!”, a mai spus Mark van der Heijden.
După Bucureşti, Mark a mai lucrat în Bratislava, Londra şi Istanbul. Iarna aceasta îl va găsi într-un loc însorit: America de Sud! Mai departe? Nici el nu ştie. Îşi lasă viaţa, deocamdată, pe mâna destinului.
„Este libertate! Mă simt liber pentru că pot să îmi fac singur regulile! Dacă vreau să lucrez o săptămână, pot spune: vă pot ajuta timp de o săptămână! Ok! Dacă vreau să stau trei săptămâni stând la plajă, pot face şi asta...bine, acum nu, pentru că sunt aproape lefter! Dar mă simt liber!”, a adăugat Mark van der Heijden.
Atitudinea lui Mark van der Heijden este contagioasă. Tânărul are energie, relaxare şi poftă de libertate, a strâns poveşti şi aventuri cât pentru o viaţă întreagă şi fiecarei persoane pe care o întâlneşte în drumul său lung şi întortocheat îi transmite acelaşi sentiment: că viaţa merită trăită, în fiecare secundă, cu intensitate!
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News