Rusia își restrânge activitatea feroviară din rațiuni economice. Operatorul național taie cheltuielile aproape de jumătate

Alexandru Gologan Data publicării:
gara moscova
sursa: shutterstock.com/

Compania de căi ferate din Rusia (CCFR), o rotiţă cheie a sistemului industrial al ţării, şi-ar putea reduce cheltuielile cu aproximativ 40% în 2025, comparativ cu 2024, pe fondul măsurilor austere adoptate de Kremlin.

Banca Centrală a Rusiei a majorat dobânda de politică monetară la 21%, cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani, pe măsură ce se luptă cu inflaţia într-o economie marcată puternic de sancțiuni.

CCFR este una din companiile afectate de dobânzile ridicate din Rusia. Operatorul național feroviar se aşteaptă ca anul viitor costurile cu plata dobânzii să atingă şapte miliarde de dolari, ceea ce ar genera o creştere de aproximativ patru miliarde de dolari.

„Reducerea cheltuielilor va afecta compania şi întregul lanţ de furnizori cu care lucrăm. Investițiile se vor reduce dramatic”, a declarat directorul financiar CCFR, Tatiana Orlova, potrivit Reuters.

Compania feroviară de stat foloseşte fondurile pentru a achiziţiona şine şi garnituri de tren, precum şi pentru lucrări de infrastructură, inclusiv extinderea coridoarelor feroviare BAM şi Trans-Siberian, în condiţiile în care Moscova caută să furnizeze cantităţi tot mai mari de combustibili către Asia.