România construiește autostrăzi. În decembrie, unele tronsoane vor fi date în circulație
Infrastructura rutieră din România se dezvoltă încet, dar sigur. Tronsonul Buzău-Focșani, parte din autostrada A7, va fi dat în folosință la începutul lunii decembrie. În vestul țării, lucrările intră la licitație.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, susține că la începutul lunii decembrie se va circula pe Autostrada A7 pe toate cele patru loturi dintre Buzău şi Focşani, la acest moment lucrările pe acest tronson fiind realizate în proporţie de peste 90%.
„Aceste patru loturi, per total, între Buzău şi Focşani, sunt la peste 90%. Discuţiile pe care le-am avut cu constructorul, împreună primul ministru, şi mai devreme, ne duc la următorul calendar pe aceste patru loturi: între Buzău şi Focşani, la finalul lunii octombrie, deci peste o lună şi un pic, în jurul lui 1 noiembrie, putem da în circulaţie lotul I, fără podul de la Buzău, lotul II şi lotul IV. Lotul III cam într-o lună după, deci cam în jurul datei de 1 decembrie, iar podul, care oricum ar face legătura spre acel lot care este încă în lucru, de abia a fost dat către constructor, pe finalul anului. Cert este că între Buzău şi Focşani, cam la începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi", a afirmat Sorin Grindeanu.
Grindeanu a precizat că până la finele anului se va putea circula şi pe alte două loturi ale Autostrăzii A7, între Ploieşti şi Buzău, iar la sfârşitul anului viitor, pe toată autostrada, de la Bucureşti la Paşcani.
În vest nu e ca în est
Dacă o parte din autostrada Moldovei este aproape finalizată și urmează să fie dată în circulație, nu același lucru se poate spune despre ruta Timişoara - Moraviţa.
Construcţia lotului 2, în lungime de 33,49 de kilometri va fi lansată în licitaţie, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Contractul pentru construcţia lotului 2 al autostrăzii Timişoara - Moraviţa intră în procedură de licitaţie! CNAIR a transmis, astăzi, la ANAP, spre validare, documentaţia de atribuire a contractului pentru construcţia celor 33,49 de km ai acestui lot cuprins între Jebel şi Moraviţa", susține ministrul.
Pe traseul acestui nou lot de autostradă se vor construi inclusiv un pod (560 metri) peste CF 124 Timişoara-Reşiţa şi DN 58B, două spaţii de servicii, două parcări de scurtă durată, un centru de întreţinere şi coordonare (CIC) şi două noduri rutiere (Nod rutier DN 58B Voiteg şi Nod rutier Moraviţa). Atât spaţiile de servicii, cât şi parcările vor fi dotate cu infrastructura necesară montării unor staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice.
Construcţia acestui lot va avea o durată de maximum 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie), iar finanţarea va fi asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027, relatează Agerpres.