Producătorii auto chinezi resimt șocul tarifelor vamale europene. China exportă mai puține mașini electrice în Europa

Alexandru Gologan Data publicării:
china ue tarife
sursa: shutterstock.com/

Efectul taxelor vamale provizorii asupra importurilor de automobile electrice (EV) din China a fost resimțit din plin de marii producători din statul Asiatic. Exporturile chineze au scăzut cu aproape jumătate.

Comisia Europeană a impus la începutul lunii iulie tarifele vamale suplimentare producătorilor auto din China, pentru a proteja piața UE de concurența neloială practicată prin prețuri mici de competitorii asiatici.

Astfel, la intrarea în Uniunea Europeană au fost introduse taxe:

  1. de 17,4% pentru automobilele BYD,
  2. de 19,9% pentru automobilele Geely,
  3. de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Cele mai recente date colectate din 16 state membre arată că numărul înmatriculărilor de EV noi importate din China a scăzut în iulie cu 45% faţă de luna precedentă, atunci când nu erau adoptate noile tarife provizorii, transmite Bloomberg. Rezultatele pentru toate cele 27 state membre vor fi publicate spre finalul lunii.

„Tarifele pun presiune pe producătorii auto chinezi să vândă cât mai rapid stocurile rămase din iunie. Pierderile sunt semnificative, dar pot fi compensate prin câștigurile de pe alte piețe. În fond, Europa este doar a treia destinație comercială a Chinei, după Asia și Statele Unite. Asta nu înseamnă că s-au retras de aici, doar explorează noi metode prin care se pot extinde”, susține analistul auto Matthias Schmidt.

Noua legislație afectează inclusiv producătorii europeni care au decis să-și mute producția în China. Printre cei care trebuie să plătească tarife suplimentare la intrarea în UE se numără Dacia cu modelul Spring.