ANAF numără roadele notificărilor trimise către contribuabili. A strâns peste 100 de milioane de lei din decontul TVA
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a strâns aproximativ 120 de milioane de lei în câteva zile doar din notificarea contribuabililor care uitaseră să depună decontul de TVA.
Șeful biroului de Elaborare Strategii şi Informatizare, Unitatea de Management al Informaţiei din cadrul ANAF, Albert Fruth, a explicat cum funcționează sistemul
"Cele 20.000 de notificări pentru diferenţe conţin aproape 8.000 de persoane juridice care trebuiau să depună decontul la data de depunere şi care nu depuseseră decontul deloc. Trebuie spus că exerciţiul acesta de statistică şi evaluare a obligaţiei de depunere a decontului iniţial, cel de pe data de 25, a fost observat cu o perioadă înainte. Şi acolo am avut comportamentul acesta, s-au colectat foarte mulţi bani dacă ne raportăm la perioadă.
Adică important este să ştie omul că are de depus decontul. Într-o perioadă foarte scurtă, s-a acţionat, să zicem, pe calea medierii, cu acele call-uri de încurajare să depună, să plătească şi în câteva zile s-au strâns 120 de milioane de lei numai din exerciţiul acesta de a anunţa contribuabilul că a uitat să-şi îndeplinească o obligaţie legală. Deci efectul eTVA este că anunţă şi te anunţă, nu numai că ai diferenţe, ci chiar că toată suma este o diferenţă, pentru că tu ai uitat să-ţi faci primordial obligaţia de declarare.
Cea mai importantă statistică sau cel mai important indicator pentru noi este procentul de contribuabili care primesc notificare-conformare. Este constant, nu s-a schimbat, 5,9% indiferent că este lunar sau trimestrial, procentul se menţine, ceea ce înseamnă că fie trebuie să ne uităm un pic atent în zona de lipsă colectare date şi să ajustăm în continuare sistemul pe baza feedback-ului primit.
În ceea ce priveşte statistica din sistemul e-TVA, greşelile în general sunt de dublare. Sunt în continuare greşeli şi sunt în continuare probabil software-uri care permit editarea unei facturi odată transmise către sistemul RO e-Factura, ceea ce este o greşeală. După părerea mea, un sistem corect de facturare n-ar trebui să permită editarea facturii şi retransmiterea atâta timp cât aceasta a fost deja transmisă către sistemul RO e-Factura şi să ofere o altă soluţie, să explice utilizatorului că are nevoie de altceva. Probabil, așa am putea evita această dublare valorică", a declarat Albert Fruth, potrivit Agerpres.