Meta, fosta Facebook, introduce o alternativă la reclamele personalizate pentru a respecta reglementările Uniunii Europene

Redacția Digi Economic Data publicării:
tiktok facebook instagram x
Foto: Profimedia

Gigantul tehnologic Meta Platforms a anunțat marți că intenționează să ofere utilizatorilor de Instagram și Facebook din Europa opțiunea de a primi „reclame mai puțin personalizate”, în încercarea de a răspunde preocupărilor tot mai mari ale autorităților de reglementare.

Compania din Menlo Park, California, a declarat că implementează aceste schimbări ca răspuns la cererile autorităților de reglementare din Uniunea Europeană (UE). În următoarele săptămâni, utilizatorii din UE care folosesc platformele de socializare ale companiei gratuit vor putea alege să vadă reclame bazate pe un sistem contextual, pe conținutul sesiunii curente de navigare.

Noile reclame vor ocupa întregul ecran și nu vor putea fi omise preț de câteva secunde. De asemenea, vor fi afișate și pe baza vârstei, genului și locației, unele fiind pe întregul ecran și nu vor putea fi omise preț de câteva secunde.

Meta intenționează, de asemenea, să reducă prețul abonamentelor fără reclame cu aproximativ 40% pentru utilizatorii europeni.

Această mișcare vine în contextul în care autoritățile europene intensifică eforturile de a limita puterea marilor companii din tehnologie și de a crea condiții de concurență echitabile pentru firmele mai mici, inclusiv prin Regulamentul privind piețele digitale, care a intrat în vigoare la începutul acestui an. Regulamentul permite luarea unor măsuri mai rapide şi mai ferme împotriva abuzurilor de concurenţă ale giganţilor digitali.

„Noul model introdus de Meta reprezintă responsabilitatea exclusivă a companiei și nu este susținut sau agreat de Comisie. Este prematur să evaluăm impactul asupra procedurilor de neconformitate aflate în desfășurare”, a declarat un purtător de cuvânt al UE pentru Reuters. „Obiectivul nostru este ca Meta să abordeze în totalitate și eficient această problemă cât mai curând posibil.”

Luna trecută, cea mai înaltă instanță europeană a decis că Meta trebuie să restricționeze utilizarea datelor personale colectate de la utilizatorii Facebook pentru publicitate personalizată.