Gadget-ul care va înlocui smartphone-ul
Căștile VR și AR ar putea înlocui telefoanele smart, iar asta va însemna că Apple va contribui la trecerea în istorie a celebrului Iphone.
Lumea tehnologie asteaptă marea lansare a căștilor VR de la Apple. Inclusiv concurența are de câștigat de aici. Meta chiar ar pune umărul la succesul rivalului de această dată, pentru că de asta depinde si viitorul căștilor Quest si al Metaversului, atât de mult așteptat de Mark Zuckerberg.
Acum Meta's Quest 2 este cel mai popular set de căști VR din lume, iar cel mai recent Quest 3 se vinde bine, insă Vision Pro de la Apple va ajunge pe piață în câteva zile. Așteptările sunt uriașe.
Si cei de la Meta vor cA piața să fie cucerită de Vision Pro, din mai multe puncte de vedere. În primul rând, vor urma mii articole și materiale video pe rețele sociale și bloguri cu nenumărate comparații între cele două, iar din acestea vor beneficia de publicitate ambele companii.
În al doilea rând, există marea așteptare ca această tehnologie să fie cea care va domina urmatorul deceniu. Sunt analiști care spun că inclusiv telefonul nostru smart de toate zilele va fi la un moment dat înlocuit de căștile cu realitate augmentată. În acest scenariu și Meta și Apple vor câștiga atât din vânzări, dar și din nenumărate aplicații pentru aceste caști și nu în ultimul rând, din dezvoltarea Metaversului, acel proiect al lui Mark Zuckerberg, care până acum nu a reușit decât să bage în corzi datele financiare ale Meta.
Momentul lansării Quest 3 în octombrie 2023 a fost perfect. S-a urcat pe valul de așteptare al noilor produse din această zonă, înainte ca Vision Pro să fie pe piață.
De partea cealaltă, Apple ar fi vândut peste 200.000 de căști Vision Pro, in faza de precomandă, potrivit MacRumors. Apple a început să accepte precomenzi pentru Vision Pro pe 19 ianuarie.
Potrivit unui raport recent de la The Wall Street Journal, Meta speră să devină Android-ul VR pentru Vision Pro de la Apple. Meta are nevoie de realitate virtuală pentru a reuși în planul său pe termen lung de a construi Metaversul. În ciuda faptului că au investit 50 de miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare și au creat căști VR care se vând cu un profit mic sau deloc, realitatea virtuală încă se luptă în cucerirea pieței.
Până acum, tehnologia VR este văzută ca un sistem potrivit pentru jocuri. Exista un interes crescut pentru fitness VR, pentru cei care vor să se antreneze de acasă, dar cam atât. Insă, Apple are capacitatea de a schimba aceasta stare latentă a lucrurilor. Vision Pro se anunță o capodoperă a tehnologiei, insă rămâne de văzut dacă prețul său ultra-premium de 3500 USD va fi un obstacol ușor de depășit. Alternativa este în mod clar o cască Meta VR Quest 3, care costă 500 USD și oferă multe caracteristici similare.
Meta a fost singurul lider important în tehnologie care a promovat realitatea virtuală și realitatea mixtă de mulți ani. Apple a asteptat ani la rând până să lanseze un produs în această zonă. De altfel, este recunoscută această strategie a Apple, de a sta în așteptare și testare mai mult timp până să scoată un produs, dar după ce lansează, cucerește piața incontestabil.
Și Meta testează apele acum. Dacă tehnologia va avea succes, cu siguranță în viitor Apple va lansa versiuni ale Vision Pro cu un cost mai mic, poate chiar în 2025. Asta va însemna competiție directă pentru Meta. În aceste condiții, niciuna dintre companii nu va sta pe loc, iar din competiție, până la urmă, piața va avea de câștigat. Rămâne întrebarea dacă strategia va funcționa, dacă suntem în fața unei schimbări uriașe pentru companii și consumatori sau lumea căștilor VR și AR va rămâne doar o nișă pentru gameri.