Alphabet depășește așteptările: Divizia Google Cloud a crescut cu 35%, impulsionată de investițiile în IA și publicitate
Alphabet, compania-mamă a Google, a depășit așteptările privind veniturile și profitul pentru al treilea trimestru, înregistrând o creștere de 35% a diviziei sale de cloud. Investițiile în inteligență artificială (IA) și veniturile din publicitate au susținut rezultatele pozitive ale gigantului tehnologic.
Acțiunile Google au crescut marți cu peste 5% în tranzacțiile de după publicarea raportului. Anul acesta, valoarea acțiunilor a crescut cu 21%.
Pe măsură ce afacerea principală de Seach / Căutare ajunge la maturitate, Google pariază pe creșterea diviziei sale de cloud, care furnizează putere de calcul, software și servicii altor companii. Google atrage tot mai mulți clienți pentru serviciile cloud, folosindu-și expertiza în inteligența artificială pentru a câștiga teren în fața rivalilor mai mari precum Amazon și Microsoft, și înregistrând progrese prin semnarea de contracte cu startup-uri IA în plină expansiune — unele dintre acestea fiind fondate chiar de foști angajați Google.
„În cloud, soluțiile noastre IA contribuie la o adopție mai profundă a produselor de către clienții existenți, atrag clienți noi și ne ajută să obținem contracte mai mari”, a declarat Sundar Pichai, CEO-ul Alphabet, într-un comunicat, potrivit Bloomberg.
Pichai a adăugat că investițiile în inteligență artificială „dau roade” prin vânzările din diviziile de Căutare și Cloud, scrie Reuters.
Percepută ca fiind în întârziere în cursa privind dezvoltarea și utilizarea inteligenței artificiale față de Microsoft, Google și-a consolidat chatbot-ul Gemini AI și lucrează la noi îmbunătățiri ale ofertei sale de căutare bazată pe inteligență artificială.
În al treilea trimestru, cheltuielile de capital ale Alphabet au crescut cu 62%, la 13 miliarde de dolari, iar pentru al patrulea trimestru se așteaptă un nivel similar, a spus noul director financiar, Anat Ashkenazi, aflată la prima sa întâlnire cu analiștii. Cheltuielile de capital ale Alphabet în 2025 vor fi mai mari decât în acest an, a adăugat aceasta.
Veniturile Google Cloud au crescut cu 35%, la 11,35 miliarde de dolari în al treilea trimestru, depășind estimările analiștilor de 10,86 miliarde de dolari. A fost cel mai rapid ritm de creștere din ultimele opt trimestre, datorită companiilor care și-au intensificat cheltuielile pentru cloud, esențiale pentru susținerea tehnologiilor bazate pe inteligență artificială.
Google a lansat, de asemenea, reclame în AI Overviews, care folosesc IA generativ pentru a rezuma conținut dintr-o varietate de surse și a afișa rezultate concise pentru căutare.
Analiștii au declarat că utilizatorii consideră că noile instrumente ale companiei sunt mai eficiente decât înainte - o îmbunătățire semnificativă față de începutul acestui an, când funcția a fost criticată dur pentru afișarea unor răspunsuri inexacte, inclusiv o rețetă de pizza care enumera lipiciul ca ingredient.
Alphabet a depășit și așteptările de profit, cu un câștig de 2,12 dolari pe acțiune, comparativ cu o estimare medie de piață de 1,85 dolari, conform LSEG.
Vânzările de publicitate digitală - cea mai mare parte a veniturilor totale ale Alphabet - au crescut la 65,85 miliarde de dolari, de la 59,65 miliarde de dolari, incluzând vânzările de reclame pe YouTube, care au crescut cu 12%, la 8,92 miliarde de dolari, dar au încetinit față de al doilea trimestru.
Poziția dominantă a Google pe piața publicității digitale a atras bugetele de marketing ale agențiilor, chiar dacă TikTok și Amazon câștigă teren. Rezultatele trimestriale au fost susținute și de creșterea cheltuielilor în campania politică înaintea alegerilor prezidențiale din SUA și de Jocurile Olimpice de la Paris din 2024, care s-au încheiat în august.
Veniturile totale ale Alphabet au crescut cu 15%, la 88,27 miliarde de dolari în perioada iulie-septembrie, în timp ce analiștii estimau în medie 86,30 miliarde de dolari, conform datelor LSEG.
În timp ce Google își consolidează poziția în inteligență artificială, Guvernul Statelor Unite investighează succesele majore — căutarea și publicitatea digitală — pentru posibile încălcări antitrust. În august, un judecător american a declarat că divizia de căutare a Google reprezintă un monopol ilegal. Departamentul de Justiție și un grup de state acuză gigantul, de asemenea, că Google a monopolizat piața pentru instrumentele de publicitate folosite de site-uri și agenții de publicitate pentru a cumpăra și vinde reclame online.
În întâlnirea cu investitorii, Pichai a avertizat că soluționarea cazurilor antitrust de către guvernul SUA ar putea avea „consecințe neintenționate” asupra leadership-ului tehnologic al SUA. Oricum ar fi, „este foarte clar că Google poate performa chiar și în mijlocul unor amenințări serioase de reglementare asupra afacerii sale de publicitate”, a declarat Evelyn Mitchell-Wolf, analistă de publicitate digitală și media la Emarketer.