Vânzările globale de vehicule electrice şi hibride plug-in au crescut cu 21% în iulie. China conduce clasamentul

G.C. Data publicării:
Vehicule Electrice
sursa: shutterstock.com/

Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut cu 21% în luna iulie, față de perioada similară a anului trecut, datorită avansului semnificativ înregistrat în China şi în pofida cererii slabe din Europa, arată datele publicate luni de firma de cercetare de piaţă Rho Motion.

Numărul de vehicule complet electrice (EV) şi hibride plug-in (PHEV) vândute în iulie a urcat la 1,35 milioane, din care 0,88 milioane au fost în China, unde s-a înregistrat un avans anual de 31%, transmite Reuters. De asemenea, în primele şapte luni din acest an vânzările de vehicule electrice pe baterii şi hibride plug-in au crescut cu 70% faţă de perioada similară din 2023.

În Europa, vânzările lunare au scăzut cu 7,8% în iulie, în timp ce nivelul din primele şapte luni a fost în linie cu cel din 2023. În Germania, cea mai mare piaţă EV din UE, vânzările au scăzut cu 12% în perioada ianuarie-iulie 2024. În Statele Unite şi Canada, vânzările EV au urcat cu 7,1% în iulie.

Luna trecută, Comisia Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice fabricate în China, apreciind că lanţul de producţie de acolo beneficiază de subvenţii incorecte. Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

În UE, compania MG Motor, deținută de SAIC Motor Corp din China, ar urma să fie cea mai afectată. În schimb, impactul ar trebui să fie mai redus asupra Tesla, datorită fabricii sale din Berlin, și asupra BYD, care are o prezenţă redusă în Europa, a declarat, pentru Reuters, Charles Lester, de la Rho Motion.