Suntem în plin război mondial al prețurilor. Carrefour scoate Pepsi din magazine din cauza prețului prea mare

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
price war
Sursa: profimediaimages.ro

Războiul preţurilor dintre retaileri şi furnizorii globali de produse alimentare se întețește. Carrefour i-a anunţat pe clienţi că nu va mai vinde în Franţa produsele Pepsi, deoarece au devenit prea costisitoare, transmite Reuters.

De azi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franţa vor avea un anunţ în care se precizează: "Nu mai vindem această marcă în urma creşterilor inacceptabile de preţuri", a anunţat un purtător de cuvânt al retailerului francez.

Reprezentanţii PepsiCo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.

În octombrie, compania americană anunţase că intenţionează o majorare "modestă" a preţurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creştere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.

În 2023, comercianţii cu amănuntul de produse alimentare din câteva ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au anunţat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării preţurilor.

Suntem în plin război mondial al prețurilor

Îndeobște,  un "price war" e atunci când comercianții se angajează în războaie de prețuri, ei cer adesea prețuri mai mici de la furnizorii lor pentru a menține un avantaj competitiv. Aceasta presiunează furnizorii să își reducă marjele de profit pentru a se potrivi prețurilor reduse, afectându-și propria rentabilitate.

Carrefour e lider în astfel de sancțiuni, dar nici ceilalți mari retaileri nu stau degeaba. Există războaie și între retaileri, tot pe prețuri. Ca exemplu, discounterul Aldi a redus ieri un coș obișnuit de bunuri cu 15 €, doar o zi după ce rivalul Lidl a anunțat că va reduce prețul a 100 de articole din "gama de zi cu zi", scrie businessplus.ie.

Un purtător de cuvânt al Aldi a declarat: "Prețurile au fost reduse cu până la 23% și vor duce la scăderea prețului unui coș obișnuit cu cele mai populare bunuri de la 121 € la 106 €.

Pomparea de bani în economii, în special în Europa, pentru contracararea efectelor lăsate de gripa asiatică, a produs un surplus de bani în circulație care a creat inflație. În același timp, războiul din Ucraina, cu efecte pe piața energiei a avut rolul lui inflaționist. Dar și întreruperea rutei comerciale dintre Europa și Asia, la intrarea în Marea Roșie, din cauza atacării navelor de transport maritim de către rebelii din Yemen, inflația a tot urcat.