Schimbări de strategie la Volvo. Gigantul renunţă la planul de a vinde doar vehicule electrice din 2030

Redacția Digi Economic Data publicării:
volvo
sursa: shutterstock.com/

Producătorul auto suedez Volvo Cars renunță la obiectivul de a vinde exclusiv mașini electrice începând cu anul 2030, pe fondul schimbării condiţiilor de pe piaţă şi al reducerii cererii.

Reprezentanții au anunțat miercuri că noul obiectiv pentru 2030 este ca peste 90% dintre vânzările business-ului să fie constituite de mașini electrice și plug-in hybrid, iar în restul de 10% să intre și modele mild hybrid, scrie Reuters

Compania a rămas ferm angajată până acum planurilor sale de a vinde doar mașini complet electrice până în 2030, chiar și în timp ce rivalii săi și-au redus ambițiile. Acum, însă, noua țintă înlocuieşte angajamentul din 2021 ca gama Volvo Cars să fie complet electrică până la sfârşitul deceniului.

Marii jucători din industria auto au observat o cerere în scădere pentru mașinile electrice, parțial din cauza lipsei de modele accesibile ca preț și dezvoltării lente a infrastructurii și punctelor de încărcare. De asemenea, productorii se pregătesc pentru efectele noilor tarife impuse de Uniunea Europeană asupra mașinilor electrice fabricate în China. 

Îngrijorările șoferilor privind autonomia mașinilor electrice sunt printre motivele pentru care cumpărătorii au ales hibridele, care sunt adesea mai accesibile și mai convenabile. Volvo Cars, care este deținută în majoritate de Geely din China, a declarat că răspunde condițiilor de piață și cerințelor clienților în schimbare.

Volvo se așteaptă ca în 2025 mașinile „electrificate” să reprezinte între 50% și 60% (full-electrice+hibride). Obiectivul anterior era ca în 2025 mașinile full-electrice să reprezinte cel puțin 50% din vânzările totale.

Mai mult, compania a spus că aceste evoluţii arată că continuă să existe o nevoie de ”politici guvernamentale mai puternice şi mai stabile” pentru a sprijini tranziţia de la combustibilii fosili.