Pierderi majore pentru Dacia și ceilalți producători români de mașini din închiderea drumurilor Valea Oltului și Giurgiu - Ruse

Ionuț Tudorică Data publicării: Data actualizării:
dacia duster
Foto: Profimedia

Producătorii români de automobile încep să-și contabilizeze pierderile pe seama închiderii intempestive a două rute foarte importante de transport de mărfuri din România: Valea Oltului și Podul Giurgiu-Ruse, în același timp. Constructorii au fost anunțați de planurile guvernului odată cu toată populația, cu doar câteva zile înainte de intrarea în efect a măsurilor.

Într-o discuție purtată cu un grup restrâns de jurnaliști, Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a declarat că blocarea traficului rutier pe Valea Oltului generează costuri suplimentare pentru producătorul român de automobile. Mai mult decât atât, el notează că oficialii uzinei din Mioveni nu au fost avertizați de autorități înainte ca vestea să ajungă la întreaga populație. Astfel, nu au putut fi făcute din timp planuri pentru expedierea mașinilor produse și nici pentru aprovizionarea cu componente, scrie economica.net.

„Am aflat acum, odată cu toată lumea. Știți că am făcut mai demult o estimare: sunt 600 de camioane care trebuie să traverseze Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia. Alte 150 de camioane trec pe la Ruse către Bulgaria”, a declarat Mihai Bordeanu referindu-se atât la blocajul de pe Valea Oltului cât și la cel de la podul peste Dunăre către Bulgaria.

Șeful mărcii românești, parte a grupului Renault, a menționat și că impactul financiar nu a fost calculat încă în detaliu. „O primă estimare ar fi de circa 50.000 de euro pe săptămână și un plus de două ore ca timp. Asta doar pe Valea Oltului”, a explicat Mihai Bordeanu.

În acest context, el s-a declara convins că și uzina Ford Otosan de la Craiova întâmpină probleme similare.

Uzina Automobile Dacia din Mioveni a asamblat în întreg anul trecut 322.086 de mașini, majoritatea acestora fiind exportate. Multe dintre acestea tranzitează Valea Oltului. De asemenea, muli dintre furnizorii uzinei își trimit produsele către fabrică utilizând același drum.

Traficul se va desfăşura cu dificultate de miercuri pe Podul Giurgiu - Ruse, unde încep lucrările de reparaţii pe tronsonul bulgar. Sunt rute ocolitoare calculate de autorități, dar și alți pași recomandați. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând de miercuri, 10 iulie, timp de 730 de zile, vor începe lucrări de reparaţie a Podului Giurgiu - Ruse, pe tronsonul bulgar, care se vor desfăşura zilnic, timp de 10 - 12 ore, pe durata zilei, pe segmente rutiere de 400 de metri. Din acest motiv, traficul rutier nu va fi oprit total, ci se va desfăşura alternativ, pe o singură bandă, prin semaforizare, indicatoare rutiere şi personal de dirijare.

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat, miercurea trecută, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

Anul trecut, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport, 44,8% la export şi 36,8% la import.