Ceasurile Rolex vor costa mai mult. Compania mărește prețurile pe măsură ce cotaţia aurului crește

Alexandru Gologan Data publicării:
magazin rolex
sursa: gettyimages.com/

Rolex, una dintre cele mai cunoscute mărci de ceasuri din segmentul de lux, și-a majorat prețurile pe fondul creșterii puternice a cotației aurului.

Compania elvețiană a început anul cu majorări de prețuri cu până la 8% pentru toate ceasurile sale care includ piese confecționate din aur. Potrivit Bloomberg, astfel de modele au prețuri de pornire de la 44.600 de euro, faţă de 41.300 de euro cât erau cotate anterior.

Preţul aurului a înregistrat, în 2024, cea mai mare creştere anuală din ultimii 14 ani, cu un avans de 27%. Majorările de preţuri din acest an sunt mai mari decât cele de anul trecut. 

Chiar dacă cele mai recente majorări de preţuri au legătură cu scumpirea aurului, în trecut fluctuaţiile valutare au fost un motiv al modificării preţurilor. În 2022, Rolex a majorat de două ori preţurile în Europa, după ce francul elveţian s-a apreciat semnificativ în raport cu lira sterlină şi moneda euro.

În mod tradițional, Rolex majorează preţurile o dată pe an, de 1 ianuarie. Creşterile de preţuri pot fi un indiciu al cererii pentru produse de lux, al costului materialelor şi mâinii de lucru, precum şi a inflaţiei.