BYD, liderul chinez în vehicule electrice și principalul rival al Tesla, a înregistrat vânzări record în 2024. „Competiția este acerbă”

Redacția Digi Economic Data publicării:
byd
sursa: shutterstock.com/

Cel mai mare producător de automobile din China, BYD, a vândut un număr record de vehicule electrice și hibride la nivel global anul trecut, în ciuda competiției intense de pe piața internă.  

Principalul rival al Tesla a vândut 4,3 milioane de vehicule electrice și hibride în 2024, depășind cu mult ținta inițială de 3,6 milioane, conform unei declarații oficiale. „Campionul Chinei, campionul mondial”, a scris compania într-o postare pe rețelele sociale miercuri seara, potrivit Financial Times.

BYD a vândut peste 1,76 milioane de vehicule complet electrice anul trecut, reducând diferența față de Tesla în cursa pentru titlul de cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume în 2024. 

Li Auto, primul start-up chinez de vehicule electrice care a devenit profitabil, Leapmotor (susținut de Stellantis) și producătorul de smartphone-uri Xiaomi au depășit, de asemenea, țintele de vânzări, comercializând 500.000, 290.000 și, respectiv, 135.000 de vehicule electrice în 2024.  

Estimările arată că a doua cea mai mare economie din lume, China, va vinde mai multe vehicule electrice — inclusiv mașini complet electrice și hibride plug-in — decât vehicule cu motoare cu ardere internă pentru prima dată în 2025, datorită sutelor de miliarde de dolari investite de guvern în subvenții în ultimul deceniu.  

Producătorii auto au fost sprijiniți și de un program de schimb lansat în aprilie anul trecut, prin care consumatorii au primit 20.000 de yuani (2.740 de dolari americani) pentru înlocuirea unei mașini vechi pe benzină cu una electrică.  

Deși unii dintre cei mai mari producători au avut rezultate remarcabile, competiția intensă și războiul prelungit al prețurilor au pus presiune pe mulți jucători. Zeci de companii, precum Xpeng și Nio, nu și-au atins țintele de vânzări, deși au înregistrat creșteri.  

„Competiția pe piață este foarte acerbă”, a declarat Yale Zhang, director general la Automotive Foresight, o firmă de consultanță din Shanghai. „Marile companii își revendică o parte tot mai mare din piață, în timp ce majoritatea grupurilor mai mici se luptă să supraviețuiască.”  

Consolidarea începe deja să transforme cea mai mare piață de vehicule electrice din lume. Start-up-uri cândva promițătoare, precum HiPhi și Jidu, susținută de Baidu, s-au prăbușit anul trecut. Conglomeratul auto Geely a combinat brandurile Zeekr și Lynk & Co în noiembrie pentru a „simplifica operațiunile”.  

Analiștii au subliniat și că intrarea pe piață a grupurilor tehnologice precum Xiaomi și Huawei a intensificat competiția.  

Până la 31 decembrie, Xiaomi a vândut peste 135.000 de unități din singurul său model, sedanul SU7, lansat la sfârșitul lunii martie, depășind obiectivul de 130.000 de unități. Fondatorul Lei Jun a declarat miercuri că grupul își propune să dubleze acest număr în 2025, livrând 300.000 de vehicule electrice.  

„Piața vehiculelor electrice din China este imensă, chiar și un segment de nișă ar putea înregistra o cerere considerabilă”, a spus Li Yanwei, membru al comitetului de specialiști al Asociației Dealerilor de Automobile din China.  

„Sedanul SU7 de la Xiaomi a atras atenția prin faptul că a captat cerințele consumatorilor pentru o (mașină n.r.) personalizată, la un preț atractiv.”  

Președintele Xi Jinping a recunoscut succesul industriei în mesajul său de Anul Nou. „Volumul anual de producție al vehiculelor noi electrice a depășit pentru prima dată 10 milioane de unități”, a declarat Xi într-un discurs televizat marți.