USR București propune schimbarea numelui Arenei Naționale, pentru a aduce mai mulți bani la buget și pentru a face din stadionul național unul profitabil, cheltuielile depășind în acest moment încasările.
USR București a anunțat că a propus un proiect privind creșterea veniturilor Arenei Naționale prin valorificarea potențialului său de marketing. Astfel, consilierii generali propun concesionarea denumirii către un sponsor comercial, motivând că aceasta este o practică răspândită în alte țări iar veniturile suplimentare la bugetul local vor contribui la întreținerea arenei, în condițiile în care cheltuielile au depășit încasările.
Stadionul a fost construit între 2008 și 2011, cu un cost total de aproximativ 234 de milioane de euro.
„De la inaugurarea sa din septembrie 2011 și până în iulie 2017, Arena Națională a înregistrat cheltuieli totale de aproximativ 8 milioane euro și venituri totale de aproape 4,8 milioane euro. Evident, veniturile nu au reușit să acopere cheltuielile cu utilitățile și mentenanța și este nevoie de creșterea veniturilor”, arată Uniunea Salvați România.
Astfel, consilierii locali din USR propun „o valorificare mai bună a potențialului său de marketing, prin concesionarea denumirii către un sponsor, pe o perioadă delimitată”.
Ei motivează că „aceastră strategie de atragere de fonduri este în prezent foarte răspândită în SUA și începe să se răspândească și în vestul Europei”, oferind câteva exemple:
– Stadionul Olimpic din Madrid (Estadio Olímpico de Madrid) cu denumirea Wanda Metropolitano – Stadionul Santiago Bernabeu din Madrid – Stadionul City of Manchester cu denumirea Etihad Stadium – Stadionul de Fotbal din Munchen (Fußball Arena München) cu denumirea Allianz Arena – Stadionul din Franfurt (Waldstadion) cu denumirea Commerzbank-Arena – Stadionul din Nice (Grand Stade de Nice) cu denumirea Allianz Riviera – Stadionul Juventus din Torino (Juventus Stadium) cu denumirea Allianz Stadium – Stadionul Gerhard Hanappi Gerhard Hanappi Stadium din Viena cu denumirea Allianz Stadion – Stadionul Armatei Poloneze din Varșovia cu denumirea Pepsi Arena – Stadionul Letná din Praga cu denumirea Generali Arena – Stadionul BJK İnönü din Istanbul cu denumirea Vodafone Arena
„În România, până în prezent, pentru nici unul dintre marile stadioane de fotbal nu s-a realizat o astfel de procedură de cedare a drepturilor de denumire. O astfel de procedură s-a încheiat totuși în octombrie 2017, la Cluj-Napoca, având ca obiect sala polivalentă din oraș. Aceasta va purta pentru 5 ani denumirea unei companii bancare, municipalitatea primind în schimbul acestui acord suma de 600.000 de euro”, mai arată USR.
„Având în vedere aceste lucru, consilierii USR București propun proiectul de față, prin care să se înceapă procedurile necesare în vederea găsirii unui sponsor și încheierii unui acord între Primăria Municipiului București și acesta”, mai propun aceștia.