Producătorii de telefonie mobilă încearcă să îşi diversifice oferta deoarece piaţa a ajuns deja la saturaţie. Vânzările de smartphone-uri au avut în ultimul trimestru din 2015 cea mai slabă creştere din ultimii cinci ani, iar clienţii noi sunt greu de găsit.
„Cei mai mulţi utilizatori deja au un smartphone premium. A devenit o piaţă a înlocuirilor. Utilizatorii sunt foarte informaţi, ştiu ce vor, iar atunci când îşi înlocuiesc telefonul caută inovaţie”, spune Roberta Cozza, director de cercetare Gartner.
Iar inovaţia vine sub forma unor accesorii care îmbunătăţesc performanţele telefonului şi ajută companiile să câştige mai mulţi bani. Un bun exemplu este G5, noul smartphone al celor de la LG pentru care pot fi cumpărate separat mai multe aşa-zise module cu diverse funcţii.
În plus, noul telefon va putea fi conectat la o serie de accesorii pe care LG se pregăteşte să le lanseze pe piaţă. Inclusiv la o minge robotizată.
Şi japonezii de la Sony au prezentat la târgul de tehnologie din la Barcelona mai multe extensii pentru telefonul mobil. O cască îi permite utilizatorului să interacţioneze vocal cu smartphone-ul, iar o cameră îl ajută să surprindă de ce se întâmplă în jurul său. Deocamdată aceste accesorii au doar statutul de concept, dar sunt bazate pe tehnologii suficient de simple cât să fie scoase la vânzare destul de curând.
Sunt unele companii care au înţeles de la bun început că telefonul mobil poate deschide calea către alte surse de venit. Google, de exemplu, câştigă bani din vânzarea de aplicaţii prin sistemul de operare Android pe care producătorii de telefoane îl pot folosi gratuit. Apple câştigă bani atât de pe urma de aplicaţiilor din propriul sistem de operare cât şi din vânzarea de boxe, căşti, staţii de încărcare şi alte accesorii scumpe. Chiar şi chinezii de la Xiaomi au înţeles acest model. Îşi vând ieftin telefoanele şi câştigă bani în plus din restul dispozitivelor care pot fi legate la smartphone.