Comerţul online la nivel global va atinge valoarea de o mie de miliarde de dolari până în 2020. Potrivit unei analize realizate de PayU România, este sectorul cu cea mai mare creştere în economia digitală. Aproximativ două treimi din această mie de miliarde vor veni din pieţele emergente - precum America Latină, Europa, Africa, Asia şi Orientul Mijlociu.
Desigur, sunt regiuni în care plăţile online au crescut extrem de mult şi extrem de rapid în ultimii ani. În Statele Unite sau în China, trendul e dezvoltat de mult.
Cât priveşte Europa, 4 din 10 comercianţi plănuiesc să se extindă în acest an şi să-şi vândă produsele şi în alte ţări.
Primele pe listă sunt ţările vecine, datorită asemănărilor culturale şi comportamentelor de consum. De exemplu, cea mai mare piaţă de e-commerce din Europa e Cehia, acolo unde 41% din bunuri se vând online, aproape dublu faţă de media europeană.
Dar există şi destinaţii de afaceri care erau până acum considerate exotice - precum Africa de Sud sau India. În Africa de Sud, 53% din populaţie are acces la internet, iar valoarea pieţei de e-commerce a depăşit 3 miliarde de dolari.
În India, piaţa comerţului online e chiar de 5 ori mai mare.
Comerţul online a prins avânt şi în România - se estimează că, până în 2020, valoarea plăţilor online va ajunge la aproape 6 miliarde de dolari, de la 3,3 miliarde, cât a fost anul trecut.