Spirala descendentă a vânzărilor Tesla se transformă în derută, cota sa de vânzări de mașini electrice în Europa scăzând cu 58% în primele două luni ale acestui an, de la 18,4% în 2024 la 7,7% pentru aceeași perioadă a acestui an, potrivit datelor JATO Dynamics, o firmă de consultanță auto, scrie Politico.
Mai mult, mărcile chineze de mașini electrice au vândut aproape 20.000 de vehicule în Europa luna trecută, depășind cu mult cele 15.700 de unități ale Tesla.
Compania americană de vehicule electrice se confruntă cu o reacție globală, alimentată de furia față de directorul general Elon Musk și acțiunile sale în calitate de consilier cheie al președintelui american Donald Trump.
În Europa, Germania este lider în respingerea Tesla, care are una dintre gigafabrici în afara Berlinului. Acest lucru a fost alimentat de o reacție împotriva lui Musk după ce acesta a vorbit la un miting al partidului de extremă dreapta Alternativa pentru Germania, înainte de alegerile anticipate din februarie.
Peste 94% dintre respondenții la un sondaj recent efectuat pe 100.000 de germani au declarat că nu vor mai cumpăra o Tesla.
Citește și
Sondaj: 94% dintre germani spun că nu ar cumpăra o Tesla. Elon Musk a încercat să influențeze sondajul cu ajutorul boților (T-online)
Vânzările de electrice cresc. Nu și Tesla
Scăderea abruptă a cotei de piață a Tesla vine în contextul în care vânzările de vehicule electrice își revin; vânzările europene de mașini electrice în luna februarie au fost de 164.148, o creștere de 26% față de aceeași lună a anului trecut.
Mărcile europene reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor de vehicule electrice pe continent, dar producătorii chinezi de vehicule electrice câștigă teren, în ciuda taxelor impuse anul trecut de Comisie vehiculelor electrice fabricate în China.
BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, a înregistrat 4.400 de vehicule înmatriculate în februarie, o creștere de 94% față de luna precedentă.
Editor : S.S.