Google, Facebook și Microsoft acaparează publicitatea on-line. Giganții internetului își îndreaptă atenția către cookie-uri

Data publicării:
monopol

Giganții internetului se pregătesc să preia controlul total asupra pieței de 120 de miliarde de dolari a publicității on-line. Google, Facebook și Microsoft se pregătesc să creeze un fel de carte de identitate virtuală cu ajutorul căreia vor monitoriza pe unde navighează utilizatorul pe internet și ce aplicații folosește pe telefonul mobil sau tabletă. Marile companii on-line vor să elimine astfel vechiul sistem de supraveghere a utilizatorilor cu așa-numitele cookie-uri. Acest sistem funcționează doar pe calculatoare, așa că acuratețea sa este din ce în ce mai mică.

Pe lângă informațiile pe care le colectează direct de la utilizatorii care caută ceva pe internet sau care socializează on-line, cele două companii apelează și la studiile demografice făcute de companiile care crează și colectează cookie-uri.

Cookie-urile au fost inventate în anii 90, pentru magazinele online, iar mai apoi au început să fie folosite de majoritatea site-urilor. Sunt fișiere minuscule care se descarcă în calculator în momentul în care intri pe un site. Pot urmări aproape totul, de la ce cumperi de pe internet până la reclamele pe care dai click. Totuși, cookie-urile pot fi blocate de utilizatori, funcționează doar pe PC-uri, iar datele colectate de ele devin din ce în ce mai puțin relevante.

Aşa că giganţii IT s-au gândit să-şi dezvolte propriile sisteme de urmărire a publicului. Microsoft, o companie care încearcă de multă vreme să se transforme într-un important vânzător de spațiu publicitar și-a anunțat clienții că are un sistem care alocă numere unice de identificare pentru fiecare utilizator al produselor sale.

Acest buletin virtual va monitoriza inclusiv aplicațiile descărcate de utilizatori. Astfel, cumpărătorii de spațiu publicitar își vor putea trimite reclamele direct la ţintă.

Un sistem de coduri unice este dezvoltat şi de Google care, din informațiile pe care le colectează din browserul Chrome şi din sistemului de operare Android, poate crea portrete mult mai clare ale utilizatorilor săi.

Facebook şi-a făcut deja propriul sistem de tip cookie care completează datele pe care oricum utilizatorii le oferă de bună voie atunci când își exprimă gusturile și străile pe rețeaua de socializare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Greșeala pe care mulți șoferi o fac la pornirea mașinii pe frig. Titi Aur: „Aceasta este cea mai dăunătoare...
Digi FM
Fiica de 17 ani a cântărețului moldovean Igor Cuciuc a murit după balul de absolvire. Artistul, acuzații...
Pro FM
Iubita lui CRBL, reacție dură după ce a fost criticată pentru relația pe care o are cu artistul: „Își dau cu...
Film Now
TRAILER "Waltzing with Brando", în care Billy Zane devine copia la indigo a lui Marlon Brando. Viața privată...
Adevarul
De ce tinerii din Generația Z evită să folosească toaleta de la serviciu
Newsweek
Cât va fi pensia minimă din 1 ianuarie? Ce pensionar ia o creștere record de 1.000 lei la indexare?
Digi FM
Ce face acum Adrian Țuțu, primul câștigător "Românii au talent", la 13 ani de când lua premiul de 120.000 de...
profimedia-0935610740
Emmanuel Macron: Putin nu vrea pacea şi nu este pregătit să o negocieze. Ceea ce tocmai a făcut este un semn...
Digi Animal World
Reacția unei femei când soțul ei a venit acasă cu un câine, în ciuda entuziasmului copiilor: „A spus că e...
Film Now
TRAILER. Ralph Fiennes, de nerecunoscut în „The Return”. Actorul, alături de Juliette Binoche, la 28 de ani...
UTV
Anca Dinicu a devenit mamica! Actrita a dezvaluit numele bebelusului