Pentru început, încercaţi să reţineţi cât mai multe date despre accident. Mai exact: ţineţi minte locul exact în care aţi găsit maşina lovită, indicatoarele rutiere din zonă şi ora la care s-a produs incidentul.
Cu toate aceste informaţii, mergeţi direct la postul de Politie pe raza căruia s-a produs accidentul pentru a completa un formular tip şi pentru a vi se întocmi procesul verbal. Aici trebuie să prezentaţi: permisul de conducere, certificatul de înmatriculare al vehiculului, buletinul de identitate, documentele de transport conform legilor în vigoare, tichetul de asigurare pentru răspundere civilă auto pe anul în curs și copie după polița CASCO.
Toate aceste documente, însoţite de o solicitare în care cereţi să fiţi despăgubit, trebuie să le trimiteţi prin poştă, telefon, fax ori e-mail la Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii, care are sediul în Bucureşti. Angajaţii Fondului verifică documentele, apoi, în cel mult două săptămâni vă comunică tot prin poştă, telefon, fax ori e-mail rezutatul evaluării şi valoarea despăgubirii.
Atenție! Dacă maşina este cumpărată în leasing, Fondul nu vă poate despăgubi pentru că nu sunteţi proprietarul ei. Puteţi primi aceste sume numai cu acceptul societăţii care a garantat leasingul.