Cumpărătorii sunt puţin, prin urmare vînzătorii au două opţiuni: fie lasă la preţ, fie aşteaptă luni în şir să vîndă o maşină care, oricum, se devalorizează cu fiecare zi ce trece.
Preţul cerut pentru majoritatea maşinilor scoase la vînzare nu depăşeşte 10 mii de euro. 220.000 de asemenea autoturisme au fost oferite în primele şase luni ale acestui an, pe cel mai mare site de specialitate din ţară.
În aceeaşi perioadă, alte 62.000 de autoturisme au fost oferite la preţuri între 10.000 şi 20.000 de euro - o creştere cu 10 procente faţă de anul anterior.
În creştere este şi numărul anunţurilor pentru maşini din segmentul premium şi lux, cu 21% din total.
Dintre sutele de mii de anunţuri cu maşini scoase la vânzare pe internet, peste 34.000 fac referire la autoturisme cu preţuri cuprinse între 20.000 de euro şi 100.000 de euro. Maşini sunt, însă clienţii vin ca la muzeu.
Unii proprietari încearcă de luni întregi să vândă mașinile la un preț bun. Alţii nu au la fel de multă răbdare şi lasă la preţ cît e nevoie, ca să-şi vândă maşina.
Potrivit reprezentanţilor Autovit, 20% dintre maşinile second-hand scoase la vânzare se încadrează la norma de poluare Euro 5. Aproape două treimi intră în categoriile Euro 3 şi Euro 4, iar cele non-euro, Euro 1 şi Euro 2 reprezintă sub 15% din piaţă.
Citiți și:
Parlamentari români, mașini germane. Volskwagen, marca preferată a senatorilor și deputaților
AUTO. Dacia este pe locul cinci, în Franța, la vânzări
Loganul, cea mai furată mașină din România