Peste 30 de automobile au bătut drum lung din toată ţara ca să ajungă la Brăila. Expuse în centrul oraşului de pe Dunăre, veteranele au luat ochii trecătorilor. Decana de vârstă a fost o maşină marca Ford T, din 1926. Alături i-au stat un Ford Phaeton Woody, din 1931, un Pontiac construit în 1961, un Rolls Royce care a ieşit pe poarta fabricii în 1976, dar şi un Lincoln continental din '73. Printre vedetele paradei s-a remarcat şi un Aero 30, automobil fabricat în 1936 şi care i-a aparținut Regelui Mihai al României.
„Mașina este în familie din 1950 și o am moștenire la rândul meu de la tatăl meu. El a fost proprietarul ei, cumpărată în 1950 după ce, în 1947, regele Mihai, care a fost primul proprietar al mașinii, a plecat din țară și a vândut-o”, spune Alexandru Nugebauer, proprietarul mașinii de epocă.
Proprietarul unui Ford A Roadster din '28, numit şi „Fordul tabacheră” datorită formei caroseriei decapotabile, povesteşte despre cuceririle pe care le face maşina sa.
„E o dragoste și ceva foarte frumos când mergi prin oraș și toată lumea te claxonează, îți dau prioritate, ceea ce în zilele de astăzi e foarte greu”, spune Adrian Dumitru, membru al Clubului Vehiculelor de Epocă.
Imaginea elegantă a automobilelor desprinse din alte timpuri i-a încântat pe brăileni.
Printre frumoasele exponate de lux şi-au găsit loc şi maşini-simbol ale epocii comuniste - o Dacia 1100, un Trabant și o Lada 1600.