Comenzile pot fi făcute în aprilie, iar primele mașini vor fi livrate clienților în aproximativ două luni. Prețul de pornire este valabil pentru versiunea E 200, propulsată de un motor turbo pe benzină de doi litri și 184 CP. Cel mai ieftin diesel echipează versiunea E 220 d și costă 41.995 euro plus TVA. Pentru modelul de vârf, E 350 d, prețul pornește de la 49.195 euro fără TVA.
Modelul de vârf are sub capotă un motor diesel cu şase cilindri ce încorporează sistemul SCR şi livrează 258 CP şi 620 Nm. Toate motoarele noii Clase E sunt echipate cu funcția ECO start/stop și transmisia automată de ultimă generație 9G-Tronic cu nouă trepte, fabricată chiar în România, la Sebeș.
Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv: suspensie confort, suspensie sport Avantgarde coborâtă cu 15 milimetri și caracteristică sportivă, respectiv suspensie sport adaptivă, coborâtă cu 15 milimetri, ce înlocuiește suspensia sport clasică. Opțional, unic în acest segment, Mercedes oferă, ca și la Clasa C, o suspensie pneumatică adaptivă, care permite și reglarea manuală sau automată a gărzii la sol, conform mercedesblog.ro.
Standard, Clasa E va dispune de Active Brake Assist și de Attention Assist, lista de sisteme de asistență și de conducere semiautonomă fiind impresionantă.
Pentru Mercedes-Benz Clasa E este disponibil și Remote Parking Pilot, funcție care permite intrarea sau ieșirea din parcare în timp ce șoferul stă afară din mașină utilizând un smartphone pentru manevrare.