În continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind, în primele șase luni din 2015, de 77%. E în scădere totuşi, faţă de situația la cinci luni, când ponderea era de 81%.
Această evoluție se justifică prin impactul Programului Rabla, care pe de-o parte a generat o așteptare în piață în primele patru luni ale anului și ca atare și volume mai mici pe segmentul persoanelor fizice, iar pe de altă parte, generează în aceste ultime două luni volume mai mari în rândul persoanelor fizice.
Topul pe mărci este condus de Dacia, cu 17.000 de unități, 37% din total, urmată de Volkswagen şi Skoda, la mare distanţă. Ambele mărci, parte a aceluiaşi grup, strâng 8.400 de bucăţi. Pe locul patru e Renault.
Producția totală de maşini ajunge după şase luni la 212.000 unități, în creștere foarte mică, de sub unu la sută, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.
Dintre acestea, 186.000 au fost produse de către Dacia. Ford merge prost, cu 26.326 de maşini.