Cei de la General Motors nu se sfiesc să spună că, prin transformarea Opel într-o marcă ieftină, doresc să copieze modelul Dacia.
„Dacia este ceva grozav. General Motors nu este, în niciun caz, Dacia, dar acest întreg segment ieftin este foarte interesant. Pot fi admirați. Este cert că ne uităm la acest segment”, a spus Karl-Thomas Neumann, președinte Opel și șef peste operațiunile europene ale General Motors, pentru Financial Times.
Opel pregătește două mașini ieftine. Una dintre ele va fi un model compact mai mic decât Opel Astra, care ar intra în concurență cu Dacia Sandero și poate chiar și cu Loganul.
Cealaltă va fi un SUV de mici dimensiuni care va fi în mod clar un rival al Daciei Duster și poate și al Daciei Sandero Stepway.
Însă Opel nu a anunțat, deocamdată, unde vor fi construite aceste mașini sau pe ce platforme. Au dat însă de înțeles că prețul lor va fi undeva în jurul pragului de pragului de 10.000 de euro.
Că să lase spațiu de manevră viitoarelor mașini Opel ieftine, cei de la General Motors au anunțat deja că vor retrage din Europa mașinile Chevrolet.
Directorul Opel a declarat că Chevrolet doar părea o marca ieftină. Însă, comparativ cu Dacia sau alte mașini la preț redus, modelele Chevrolet s-au dovedit prea scumpe pentru o piață europeană lovită de o criză puternică a vânzărilor.
În ultimii ani, ooferii europeni au căutat mașini ieftine precum Dacia, Hunday sau Kia, a căror cotă de piață a crescut constant, în vreme ce mărcile General Motors au pierdut teren.
Totuși, această transformare a Opel într-o marca ieftină s-ar putea să vină prea târziu. Economia Europei dă semne de revenire. Prin urmare, și-ar putea reveni și cererea pentru mașini ceva mai scumpe. Iar cererea europeană pentru mașini ieftine, precum Dacia, ar putea scădea.
Renault, compania-mamă a Dacia, dă semne că se pregătește pentru un asemenea scenariu. A înființat o nouă divizie, care se va ocupa de vânzările din Orientul Mijlociu și India.
Unul dintre șefii acestei divizii, Gerard Detourbet, omul care a coordonat crearea Daciilor Logan, Sandero și Duster a primit misiunea de a produce modele chiar și mai ieftine pentru piața indiană.
În același timp, Renault speră să își sporească vânzările în Iran. Deja produce acolo modelele Logan și Duster, însă din, cauza sancțiunilor, la care este suspus regimul de la Teheran, încă are probleme cu aprovizionarea fabricilor iraniene cu componente.