BUSINESS CLUB. Opel imită afacerile Dacia

Data publicării:
dacia opel

Cei de la General Motors nu se sfiesc să spună că, prin transformarea Opel într-o marcă ieftină, doresc să copieze modelul Dacia.

Dacia este ceva grozav. General Motors nu este, în niciun caz, Dacia, dar acest întreg segment ieftin este foarte interesant. Pot fi admirați. Este cert că ne uităm la acest segment”, a spus Karl-Thomas Neumann, președinte Opel și șef peste operațiunile europene ale General Motors, pentru Financial Times.

Opel pregătește două mașini ieftine. Una dintre ele va fi un model compact mai mic decât Opel Astra, care ar intra în concurență cu Dacia Sandero și poate chiar și cu Loganul.

Cealaltă va fi un SUV de mici dimensiuni care va fi în mod clar un rival al Daciei Duster și poate și al Daciei Sandero Stepway.

Însă Opel nu a anunțat, deocamdată, unde vor fi construite aceste mașini sau pe ce platforme. Au dat însă de înțeles că prețul lor va fi undeva în jurul pragului de pragului de 10.000 de euro.

Că să lase spațiu de manevră viitoarelor mașini Opel ieftine, cei de la General Motors au anunțat deja că vor retrage din Europa mașinile Chevrolet.

Directorul Opel a declarat că Chevrolet doar părea o marca ieftină. Însă, comparativ cu Dacia sau alte mașini la preț redus, modelele Chevrolet s-au dovedit prea scumpe pentru o piață europeană lovită de o criză puternică a vânzărilor.

În ultimii ani, ooferii europeni au căutat mașini ieftine precum Dacia, Hunday sau Kia, a căror cotă de piață a crescut constant, în vreme ce mărcile General Motors au pierdut teren.

Totuși, această transformare a Opel într-o marca ieftină s-ar putea să vină prea târziu. Economia Europei dă semne de revenire. Prin urmare, și-ar putea reveni și cererea pentru mașini ceva mai scumpe. Iar cererea europeană pentru mașini ieftine, precum Dacia, ar putea scădea.

Renault, compania-mamă a Dacia, dă semne că se pregătește pentru un asemenea scenariu. A înființat o nouă divizie, care se va ocupa de vânzările din Orientul Mijlociu și India.

Unul dintre șefii acestei divizii, Gerard Detourbet, omul care a coordonat crearea Daciilor Logan, Sandero și Duster a primit misiunea de a produce modele chiar și mai ieftine pentru piața indiană.

În același timp, Renault speră să își sporească vânzările în Iran. Deja produce acolo modelele Logan și Duster, însă din, cauza sancțiunilor, la care este suspus regimul de la Teheran, încă are probleme cu aprovizionarea fabricilor iraniene cu componente.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...