Sunt aproape cinci milioane de autoturisme pe drumurile din România şi peste jumătate dintre ele sunt mai vechi de zece ani. Şansele ca această situaţie să se îmbunătăţească în viitorul apropiat par din ce în ce mai mari având în vedere evoluţia vânzărilor de maşini noi.
Cu 15% a crescut piaţa auto în primele opt luni ale acestui an, mare parte din creştere fiind susţinută doar de segmentul turismelor noi. Mai exact în circulație au fost înscrise peste 66.000 de maşini noi, trei sferturi dintre ele pe firmă. Aşa se explică şi faptul că Dacia a reuşit să vândă aproape 21.000 de modele din cele 66.000 de maşini noi raportate de APIA.
Cele mai multe au fost modelele Logan, urmate de Duster şi Sandero. De altfel, evoluţia bună a vânzărilor s-a văzut şi în producţia uzinei de la Mioveni. Numărul modelelor Sandero făcute la Mioveni a crescut cu peste 36%, în timp ce producţia pentru Logan a crescut cu 5,6%, iar cea pentru Duster cu aproape 5%.
Dacă în ţară Dacia se menţine pe primul loc în topul vânzărilor, la nivel european, august nu a fost o lună bună pentru constructorul auto de la Mioveni. A avut o scădere de 8% față de aceeași lună a anului trecut. Dacia a început însă anul bine, și pe primele opt luni încă are creștere.
Pe plan european se descurcă bine şi cei de la Ford, însă în România situaţia nu este tocmai bună pentru constructorul american. Acesta nu reuşeşte să mărească producţia de B Max de la Craiova, ba din contră. Doar 30.500 de mașini au plecat din Bănie în primele şapte luni ale acestui an, mai puține de la an la an. Românilor le place marca Ford, dar este vorba mai ales de modelul Fiesta, făcut în Germania.
A crescut şi piaţa maşinilor rulate. Românii au cumpărat 16.000 de maşini second hand în plus faţă de anul trecut, majoritatea fiind mai vechi de opt ani. Cele mai multe sunt în continuare modele Volkswagen, Opel şi Ford.