Românii conduc printre cele mai vechi mașini din Europa, cu o vechime medie de 16 ani. Mulți dintre șoferi spun că și-ar dori mașini noi, însă din cauza veniturilor mici nu și le pot permite. Alții spun că nu au încredere în mașinile noi și le preferă pe cele la mâna a doua și pentru că prețurile acestora sunt mai mici.
Mașinile vechi de pe șoselele din România sunt o dovadă a faptului că românii au venituri mici, spun șoferii care conduc mașini cumpărate la mâna a doua, unele cu o vechime de peste 15 ani.
Reporter: „În ce an a fost fabricată mașina dumneavoastră?”
Șofer: „2008. Lumea nu are posibilități ca să își ia, să le schimbe. Din cauza asta le țin, până în momentul în care nu mai poți.”
Șofer: „Vin toate rebuturile în țară! Le aduc românii, din lipsa banilor, bineînțeles.”
Șofer: „În momentul de față, nu-mi permit una nouă. Depinde de mașină, dar nu.”
Alții spun, însă, că preferă mașinile mai vechi.
Șofer: „Mi se par mult mai slabe astea noi decât asta pe care o am eu acum.”
Bucureștiul are cel mai tânăr parc auto
Bucureștiul are cel mai tânăr parc auto, iar la polul opus se află județul Mehedinți, cu o vechime medie a autoturismelor de 19 ani.
Flota de mașini a țării noastre are o vechime medie de 16 ani, comparativ cu media europeană, care este de 12 ani.
Specialiștii în conducere spun că mașinile mai noi vin și cu sisteme extrem de importante pentru siguranța în trafic, în contextul în care România încă este fruntașă în topul european al accidentelor mortale de pe șosele.
Sorin Ene - specialist conducere defensivă: „Sistemul de iluminare, deci farurile, tehnologia led și tot ceea ce înseamnă iluminat, aceste faruri care iluminează carosabilul extraordinar de bine, mare atenție, în multe condiții, cu atât mai mult pe ceață, vizibilitate redusă, ba mai mult, neprovocând neplăceri pentru cei din față.”
Aproximativ 7% dintre mașinile controlate tehnic în trafic prezintă risc major de accidente, conform Registrului Auto Român.
Editor : B.C.