Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a anunţat în luna noiembrie că va testa nu mai puţin de 50 de modele de la peste 20 de constructori pentru a vedea dacă respectă normele de emisii, iar printre acestea figura şi unul echipat cu o unitate de propulsie diesel Dacia dCi de 1.5 litri.
Astfel, KBA nu a identificat niciun alt constructor care să folosească dispozitive de păcălire a emisiilor. Unele modele au arătat diverse neregularităţi în emisii pe parcursul testelor reale pe drumuri publice, însă acestea au fost în limitele normale acceptate.
Pentru verificarea emisiilor, Autoritatea Federală de Transport a testat: Audi (A3, A6), BMW (Seria 3, Seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (Fortwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).