Având în vedere că anul 2021 a fost desemnat ca fiind „anul căilor ferate”, în UE s-a decis ca un tren simbolic, numit Connecting Europe Express, să traverseze Europa timp de mai bine de o lună, pornind joi de la Lisabona și terminând pe 7 octombrie, la Paris. El va călători peste 20.000 km, va trece prin 26 de țări și va opri în peste 100 de localități, a anunțat miercuri Comisia Europeană.
Trenul pleacă în lungul său parcurs pe 2 septembrie, din Lisabona, la ora 15.51, din gara Lisboa Oriente și prima oprire va fi aproape patru ore mai târziu în orașul portughez Covilhã. Trenul își va încheia drumul pe 7 octombrie, în gara Paris Est.
Trenul va face o oprire notabilă și la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.
În România, trenul va ajunge pe 17 septembrie, intrând pe la Giurgiu. Urmează apoi să oprească la București, Brașov, Sibiu, Oradea și Arad și va ieși din țară pe 18 septembrie, pe la Curtici.
De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene de transport, care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună. Transportul feroviar reprezintă însă şi viitorul Europei, este soluţia noastră pentru atenuarea schimbărilor climatice şi stimularea redresării economice în urma pandemiei, pe măsură ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferinţă continuă, un laborator şi un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecţie, atât pentru călători, cât şi pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinaţi călduros când se va opri într-o gară din apropiere”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
Din cauza lățimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei.
„Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură”, a transmis miercuri Comisia Europeană.
Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă în cadrul căreia vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură.
Editor : I.C