Sylvain Prévost, instructor în domeniul securităţii transportului aerian: „Un sistem 100% sigur nu există. Dacă ceva s-a întâmplat la Charles de Gaulle, atunci trebuie să fi fost un complot, pentru că în prezent este foarte dificil să păcăleşti securitatea aeroportului.”
Cu toate acestea, experţii în securitatea aviatică sunt îngrijoraţi. Mii de oameni care se ocupă de curăţenie, catering sau manipularea bagajelor au acces în zone sensibile ale aeroportului Charles de Gaulle.
Philip Baum, expert în securitatea aviatică: „Cel mai mult se pune accent pe prezenţa explozibililor în bagaje, dar ceea ce ne preocupă pe noi în această industrie este ameninţarea din interior. Oameni care au acces la avioane.”
Tocmai de aceea, 600 de angajaţi de la aeroportul Charles de Gaulle au fost îndepărtaţi din zonele de maximă securitate în ultimele 15 luni. 85 dintre ei au fost chiar concediaţi: erau bănuiţi că sunt apropiaţi de grupări teroriste.
Mike Vivian, expert în aviaţie: „Întrebarea este cum de primeau iniţial acces, ce fel de verificări prealabile se făceau?”
Măsurile de securitate pe Charles de Gaulle au fost şi ele sporite.
Sebastian Perju, corespondent Digi24 în Franţa: „Aeroportul Charles le Gaulle din Paris este al doilea cel mai aglomerat din Europa după cel de la Londra. Există poliţişti şi militari care patrulează zona, controalele bagajelor au fost şi ele îmbunătăţite, sunt acum mai riguroase, mai minuţioase.”