Soarta aeroportului se joacă săptămâna aceasta, când urmează să se decidă fie extinderea, fie închiderea sa, potrivit The Guardian.
Boris Johnson va prezenta în această săptămână Comisiei pentru Aeroporturi planurile pentru transformarea Heathrow într-o zonă rezidenţială, în timp ce conducerea aeroportului propune construirea unei noi piste.
Primarul vrea dezvoltarea unui hub aerian cu patru piste în estul Londrei, în detrimentul Heathrow. Pentru noul aeroport, primarul propune trei posibile locaţii, două în estuarul Tamisei, precum şi extinderea actualului aeroport Stansted, scrie Mediafax.
În acelaşi timp, Boris Johnson cere închiderea sau reducerea dimensiunilor Heathrow, întrucât terenul poate fi folosit pentru a construi un nou cartier. Conducerea Heathrow şi mai mulţi consilieri locali au afirmat că un nou hub aerian în estul Londrei ar lăsa aeroportul fără trafic şi ar cauza pierderea unui număr mare de locuri de muncă în zonă.
Guvernul ar putea cumpăra Heathrow pentru circa 15 miliarde de lire sterline (22 de miliarde de dolari) şi ar putea folosi terenul de 1.220 de hectare pentru a construi 100.000 de locuinţe pentru până la 250.000 de oameni, creând astfel un nou cartier care ar mai reduce presiunea pe piaţa imobiliară, a declarat, luni, Johnson, potrivit Bloomberg.
Legăturile de transport foarte bune fac locaţia ideală pentru construcţia de locuinţe şi sedii de companii, arată planurile primarului, scrie The Guardian.
„Pare de necrezut că un primar al Londrei propune achiziţia forţată şi apoi închiderea Heathrow. Propunerea primarului ar lăsa 114.000 de oameni în faţa concedierii, ar creşte coturile pentru contribuabili şi ar dura mai mult să fie implementată decât continuarea pe baza solidă deja existentă la Heathrow”, a declarat un purtător de cuvânt al Heathrow.
Conducerea aeroportului îşi va prezenta miercuri cazul în faţa comisiei numite de guvern, prezentând mai multe noi opţiuni pentru o a treia pistă, după ce un plan pentru extindere a fost respins în 2010.
De asemenea, şefii Heathrow vor afirma că o a patra pistă nu va fi necesară timp de mai multe decenii, combătând astfel unul dintre argumentele primăriei.
Planurile de extindere a traficului aerian al Londrei sunt susţinute şi de companii importante din Marea Britanie, care afirmă că dezvoltarea afacerilor pe marile pieţe emergente necesită legături directe între capitala britanică şi aceste ţări.