Anchetă de proporţii pe piaţa alimentară din Ungaria. 100 de produse vor fi verificate după ce autorităţile maghiare au constatat că unele alimente vândute în supermarketuri au o calitate mult mai slabă decât în statele occidentale deşi poartă aceeaşi marcă.
„Specialiştii Oficiului Naţional pentru Calitatea Alimentelor vor analiza detaliat circa 100 de produse din toată gama sectorului alimentar, într-un studiu comparativ al compoziţiei şi al gustului”, a declarat Robert Zsigo, secretar de stat în Ministerul Agriculturii.
Ancheta a fost cerută după ce autorităţile maghiare au descoperit că unele produse, în mare parte mărci arhicunoscute, sunt mai slabe calitativ în Ungaria decât în statele din vestul Europei.
Spre exemplu, crema de ciocolată vândută în Austria este mai uşor de întins pe pâine, sucurile conţin mai puţin zahăr, napolitanele sunt mai crocante, iar conservele de peşte conţin mai mult peşte.
„Asociaţia fabricanţilor de produse de consum a reacţionat spunând că rezultatele controlului se datorează unor observații subiective și, chiar dacă compoziția diferă, este vorba despre o diferență de gust a consumatorilor. Maghiarii preferă produsele cu gust mai aromat, mai condimentat”, relatează Balazs Barabas, corespondent Digi24 în Ungaria.
Citiți și:
Reacția UE în scandalul produselor de calitate diferită din Europa
Şi nu doar consumatorii din Ungaria ar fi discriminaţi. Ministrul Agriculturii din Cehia susţine că ţara sa a ajuns coşul de gunoi al Europei pentru că, spun oficialii, pe piaţa cehă sunt vândute produse inferioare celor din Occident, chiar dacă mărcile sunt aceleaşi. Şi în Cehia se face acum anchetă.
Această teorie este sprijinită şi de Slovacia care consideră că marile grupuri alimentare aleg să distribuie în lanţurile de magazine din estul continentului hrană şi băuturi de slabă calitate. Singura soluţie spun specialiştii ar fi înăsprirea legislaţiei europene în privinţa siguranţei alimentare.