„Nu ne putem imagina cum se pot întâmpla accidente ca acesta chiar la noi în ţară”, a spus Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.
Accidentul a avut loc la 60 de kilometri de Munchen, lângă graniţa cu Austria. Două trenuri de pasageri, care făceau legătura între Munchen şi oraşul Rosenheim, s-au ciocnit frontal, la o viteză de 100 de kilometri pe oră.
„Vorbim de o porţiune de cale ferată sigură. E vorba de un sistem realizat astfel încât să prevină ciocnirea a două trenuri. Sistemul este proiectat astfel încât cele două trenuri să frâneze brusc în eventualitatea unui pericol”, a spus ministrul.
„Sistemul de semnalizare a fost supus unei verificări de rutină săptămâna trecută. Nu au fost înregistrate niciun fel de probleme tehnice pe acest tronson”, a spus Klaus-Dieter Josel, managerul companiei regionale de căi ferate.
500 de membri ai echipelor de intervenţie au ajuns rapid la locul accidentului, iar 10 elicoptere i-au transportat pe răniţi la spitale. A fost o muncă extrem de grea, mai ales că, în urma impactului, vagoanele au devenit nişte carcase de metal aruncate unele peste altele.
„Echipele de salvare au ajuns destul de repede, cam după 20 de minute. Apoi au izolat zona. În primă instanţă, nici nu au ştiut cu ce fel de accident au de-a face, aţi văzut cum arăta locul”, spune un rănit.
„Este cea mai neagră zi din istoria recentă a regiunii”, a mărturisit şeful poliţiei din Bavaria. Dovadă stă şi starea de spirit a unora dintre salvatori, care au acum nevoie de consiliere psihologică. Cele două trenuri aparţin aceleiaşi companii feroviare, prezentă în 19 ţări din întreaga lume. În 2014, compania a avut încasări de peste şase miliarde şi jumătate de euro.