Stăpânii care nu strâng după câinii lor murdăria de pe trotuare, găsiți după teste ADN

Data actualizării: Data publicării:
Condominium Assoc. To Begin DNA Testing On Dog Excrement To ID Owners Who Don't Clean Up
Foto: GettyImages

Identificarea după ADN. Este soluţia ştiinţifică la problema murdăriei lăsate în spaţiul public de stăpânii care nu strâng după câinii lor. Mii de comunităţi americane au reuşit astfel să scape de resturile dezgustătoare şi potenţial periculoase pentru sănătate. Este o idee care îşi face loc mai nou şi în Europa.

Mark Guarino, CEO Mr. Dog Poop: Procedeul nostru ştiinţific patentat foloseşte ADN-ul pentru a menţine curăţenia şi sănătatea familiilor. Totul începe cu un simplu exsudat. Apoi apartamentele, casele, asociaţiile de proprietari pot identifica vinovaţii. Am creat o bază de date la fel ca FBI-ul în cazul oamenilor ca să găsim câinii. Când vecinii neglijenţi lasă excremente la uşa ta sau pe peluza ta, noi îi prindem pe făptaşi. Maddison, din nou Moorley, din nou Cooper...

Mii de asociaţii de proprietari şi de complexuri rezidenţiale au recurs la identificarea prin ADN a locatarilor care nu strâng în urma câinilor. Iar pedepsele pot fi draconice: la prima abatere - amendă, la a doua - evacuarea. Şi funcţionează.

Chesleigh Fields, şefă de laborator Biopet: Raportările au scăzut cu 95 la sută. Dacă putem avea grijă de această problemă, care este recunoscută de agenţia de mediu drept un factor de poluare a sistemului de apă, atunci animalele de companie ar fi mai bine acceptate.

Bază de date ca a FBI, dar dedicată câinilor

Rezidenţii au primit recent această informare, care spune: Vă rugăm să veniţi să luăm un exsudat de pe obrazul câinelui dumneavoastră să-i luăm ADN-ul.

Reporter: Politica asta privind câinii e subiect de discuţie în cartierul ăsta?
Locatar:Foarte mult.
Reporter: Mi s-a părut cam ciudat.

J. Retinger, preşedinte Biopet: Vedeam excremente peste tot în jur şi ne-am gândit că trebuie să existe o metodă să aflăm al cui este. Astăzi în SUA, Canada şi Marea Britanie avem 3.000 de proprietăţi înscrise în programul nostru. Am încercat cu educarea, cu diverse alte metode, dar uneori trebuie să existe o cale de constrângere.

Nu este doar un serviciu adus comunităţii, ci o afacere de milioane de dolari

Tom Boyd, CEO PooPrints, sursa: Dacă locuieşti într-un zgârie-nori din New York, acolo sunt 200 de câini. 40% dintre stăpâni nu strâng după ei. Înseamnă 80 de câini, care ies la toaletă de două ori pe zi. Înseamnă 160. Ne-am zis că avem o piaţă foarte mare, hai să valorificăm asta.

Deocamdată doar două companii îşi împart această piaţă cu potenţial. Cea mai veche dintre ele a ajuns la venituri de 7 milioane de dolari, cealaltă îi calcă pe urme. Ideea a început să prindă şi în Europa: în Marea Britanie, Franţa şi Spania, unde a intrat chiar în atenţia autorităţilor locale.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri