SUA promit că vor construi o infrastructură de înaltă calitate în regiunea Indo-Pacific, pentru a contracara ambiţioasele proiecte globale ale Chinei de a construi şosele, centrale nucleare şi căi ferate.
Secretarul de stat american Antony Blinken a declarat că oficialii din această regiune s-au văzut nevoiți să încheie contracte proaste pentru a asigura nevoile de infrastructură. Declarația oficialului pare să se refere la iniţiativa "Belt and Road" (BRI, supranumită "Noul Drum al Mătăsii") a Chinei, notează dpa.
"Auzim îngrijorări tot mai mari din partea unor oficiali guvernamentali, industriei, comunităţilor de muncă din Indo-Pacific cu privire la ce se întâmplă, că infrastructura nu este gata", a spus Blinken în timpul unui discurs susţinut la Universitatea din Indonezia în cadrul vizitei sale de două zile în această ţară.
E vorba de proiecte acordate în baza unor contracte netransparente, afluxul de muncitori străini în detrimentul mânii de lucru locale şi capcane ale datoriilor, a spus Blinken.
"Vom lucra cu ţările din regiune pentru a livra calitate ridicată, infrastructură la standarde înalte pe care poporul le merită", a adăugat el.
Potrivit lui Blinken, SUA, Australia şi Japonia au încheiat săptămâna aceasta un acord cu Statele Federale ale Microneziei, o ţară insulară din Pacific, pentru construcţia unui nou cablu submarin menit să amelioreze conectivitatea la internet, mai scrie dpa, citată de Agerpres.
În conformitate cu iniţiativa Build Back Better World Partnership, Washingtonul şi alte ţări prospere promit să investească în infrastructură "sustenabilă" sute de miliarde de dolari în ţări în curs de dezvoltare, în următorii ani.
Conform controversatei iniţiative BRI, Beijingul investeşte în drumuri, linii de cale ferată, porturi şi alte proiecte de infrastructură pentru a construi noi conexiuni comerciale dintre Europa, Africa, America Latină şi Asia. Astfel, China investeşte în ţări care ar lupta altfel pentru acces la ajutor internaţional.
După Jakarta, Blinken are programate vizite în Kuala Lumpur şi Bangkok.
Editor : A.A.