Rusia caută să înlocuiască firmele de retail occidentale cu produse din China, India, Iran și Turcia pentru a acoperi penuria lăsată în urma întreruperii operațiunilor acestora, a declarat vineri un organism reprezentativ din industrie, în contextul în care Moscova încearcă să găsească moduri de a combate izolarea tot mai profundă cauzată de sancțiuni, notează Reuters.
Consiliul rus al Centrelor Comerciale, o organizație care reprezintă dezvoltatorii, proprietarii centrelor comerciale și operatorii lanțurilor de magazine, a spus că negociază cu reprezentanții din cele patru țări pentru găsirea de alternative la brandurile occidentale.
„O listă a companiile străine care și-au încetat temporar operațiunile din Rusia a fost trimisă acestora pentru ca echivalente adecvate să fie găsite”, arată un comunicat al Consiliului. „Cu timpul, aceasta va ajuta la suplimentarea sau înlocuirea completă a bunurilor brandurilor dispărute cu altele de o calitate și un design similar”.
Zeci de mari firme și-au închis temporar operațiunile sau au ieșit din țară de când Rusia a trimis zeci de mii de soldați în Ucraina pe 24 februarie.
Sancțiunile au blocat lanțurile de aprovizionare și au alimentat panica printre rușii care s-au grăbit să cumpere ce găseau. Au fost înregistrate lipsuri printre medicamente și stocurile de zahăr, iar inflația accelerată duce la creșterea prețurilor.
În timpul întrunirii Consiliului care cuprinde mai mult de 100 de participanți din piață au fost discutate provocările cu care se confruntă retailerii din Rusia.
Consiliul l-a citat pe Igor Maltinski, director de dezvoltare la Melon Fashion Group, care spune că principala provocare cu care se confruntă firmele de retail este creșterea necontrolabilă a costurilor de producție, provocată de mărirea uriașă a costurilor logistice și de aprovizionare, precum și mulți alți factori.
Melon deține patru branduri de îmbrăcăminte, în special pentru femei – Zarina, Befree, Love Republic și Sela și avea 856 de magazine în Rusia și în Comunitatea Statelor Independente la sfârșitul lui 2021. Compania plănuia să lanseze o ofertă publică inițială (IPO) anul acesta.
Joi, firma de imobiliare suedeză Eastnine, acționar minoritar în cadrul Melon, a spus că IPO-ul planificat a fost amânat. Compania a transmis că sancțiunile Occidentului au afectat-o negativ, îngreunând foarte mult procesul de valuare.
Editor : A.C.