Rusia a rămas fără piese de schimb pentru avioanele străine. Situația este „foarte riscantă”, avertizează un oficial european

Data actualizării: Data publicării:
Boeing 777 operat de Aeroflot
Boeing (SUA) și Airbus (Europa) au sistat în luna martie livrările de piese de schimb pentru companiile aeriene rusești, după ce Rusia a invadat Ucraina. Foto: Profimedia Images

Directorul Agenției Europene de Siguranță a Aviației (EASA) și-a exprimat îngrijorarea despre faptul că Rusia folosește avioane fabricate în Occident care necesită piese de schimb și reparații la care rușii nu mai au acces din cauza sancțiunilor și a descris situația ca fiind „foarte riscantă”, scrie Politico.

Boeing (SUA) și Airbus (Europa) au sistat în luna martie livrările de piese de schimb pentru companiile aeriene rusești, după ce Rusia a invadat Ucraina.

Patrick Ky, directorul executiv al EASA, a spus marți că organismele de reglementare ar trebui să facă excepții pentru Rusia atunci când este cazul „din motive umanitare”, dar că aceste măsuri nu ar trebui „să devină o regulă”.

Patrick Ky
Directorul executiv al EASA a spus că situația ar putea deveni mai gravă cu trecerea timpului. „În șase luni – cine știe? Într-un an – cine știe?” Foto: Profimedia Images

Oficialul agenției a subliniat faptul că situația ar putea deveni mai gravă în timp. „În șase luni – cine știe? Într-un an – cine știe?” a avertizat Ky, adăugând că există rapoarte conform cărora Rusia va fi forțată să „canibalizeze” avioanele, un proces prin care se iau piese de la o aeronavă pentru a o întreține pe alta.

Europarlamentarii au votat luna trecută o rezoluție prin care îi cer Rusiei să returneze „avioanele furate” și prin care acuză Rusia că a „reînregistrat” avioanele închiriate de la companii străine în registrul aeronavelor rusești, încălcând regulile aviației civile internaționale.

SUA au interzis, tot în luna martie, accesul avioanelor companiilor rusești la spațiul aerian american, alăturându-se interdicțiilor similare introduse de UE și Canada, scrie Reuters. Departamentul de Comerț al Statelor Unite a adăugat peste 150 de avioane Boeing operate de companiile aeriene rusești la lista aeronavelor care încalcă regulile americane privind controlul exporturilor.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un copil de 12 ani, fără ezitare, a luat arma și a tras pentru a-și salva tatăl din...
Digi FM
Petra, tânăra nevăzătoare care știe 6 limbi străine, s-a căsătorit în Grecia: „Nu-mi vine să cred că sunt...
Pro FM
Cea mai mare temere a lui Miley Cyrus după ce a fost acuzată că a plagiat o piesă a lui Bruno Mars. Legătura...
Film Now
Au trei copii și se iubesc de peste 25 de ani. Ce a răspuns Don Johnson când a fost întrebat care sunt...
Adevarul
Președintele CCR, Marian Enache, s-a căsătorit la 70 de ani. Ce funcții importante ocupă noua sa soție
Newsweek
Anca Agemolu, diva muzicii, sacrificiu din iubire. Gestul crud făcut de comuniști la adresa ei
Digi FM
Fiica Andreei Marin vrea să plece din România. "O susțin cu tot sufletul, dar nu-mi e ușor"
Digi World
Care sunt alimentele și băuturile care ar putea reduce riscul de apariție a demenței. Nu sunt dificil de...
Digi Animal World
O vulpe și un bursuc, prietenii neobișnuiți ai unui câine. Imaginile adorabile te vor topi
Film Now
Cum arată și ce face astăzi Frances Fisher, mama lui Rose din „Titanic”. Actrița are o fiică împreună cu...
UTV
Cheloo (Parazitii): De la scena la afaceri profitabile – cum a transformat succesul muzical in milioane de lei