Misiunea dificilă a noului director general al UBER
Data publicării:
Uber Technologies l-a selectat duminică pe şeful companiei de călătorii Expedia, Dara Khosrowshahi, un critic vocal al preşedintelui american Donald Trump, pentru funcţia de director general, încredinţându-i sarcina de a pune capăt crizei din cadru companiei din ultimul an, au declarat două surse apropiate situaţiei, citate de Reuters, relatează News.ro.
Khosrowshahi, în vârstă de 48 de ani, va avea dificila sarcină de a repara imaginea Uber în faţa investitorilor, moralul angajaţilor şi să creeze o afacere profitabilă după şapte ani de pierderi.
Khosrowshahi are reputaţia unui director care generează creştere şi profit, exact ceea ce are nevoie Uber, dar el s-a dovedit capabil şi să transforme Expedia într-un lider al sectorului rezervărilor online de călătorii.
El va trebui să lase în urmă şi reputaţia fostului director general al Uber, co-fondatorul Travis Kalanick, care a fost obligat să demisioneze în luna iunie, din cauza îngrijorării provocate de comportamentul său impulsiv.
Duminică, un purtător de cuvânt al Uber a spus că board-ul a votat, dar nu a dat alte informaţii. Ceilalţi candidaţi la conducerea Uber au fost Jeff Immelt, preşedinte al General Electric, şi Meg Whitman, CEO al Hewlett Packard Enterprise.
Spre deosebire de Immelt şi Whitman, Khosrowshahi nu face parte dintre celebrităţile comunităţii de directori. De asemenea, Expedia având sediul la Washington, Khosrowshahi este un outsider al Silicon Valley.
Khosrowshahi este de origine iraniano-americană, venit în SUA în copilărie, împreună cu părinţii săi, în 1978, după revoluţia iraniană. El a studiat ingineria la Brown University şi a început să lucreze la banca de investiţii Allen.
În 2015, Khosrowshahi era cel mai bine plătit CEO din Statele Unite, în principal datorită unui grant de opţiuni pentru acţiuni de 91 de milioane de dolari. El face parte şi din board-ul New York Times Company şi al companiei de comerţ cu articole sportive Fanatics.
Sub conducerea sa, Expedia şi-a mărit de peste două ori veniturile anuale începând din 2012, la aproape 8,8 miliarde de dolari în 2016. Compania a raportat un profit net de 281,8 miliarde de dolari pentru 2016.
Într-un interviu acordat CNBC în luna mai, Khosrowshahi a spus: ”Analiştii se concentrează pe marje. Eu mă concentrez pe creştere”.
Începând cu 2014, Expedia a făcut o serie de achiziţii, cumpărând o rivală a Airbnb, HomeAway, pentru 3,9 miliarde dolari, Orbitz Worldwide, pentru 1,3 miliarde de dolari, şi Travelocity, pentru 280 de miliarde de dolari.
Expedia este cea mai mare agenţie online de rezervare a călătoriilor din lume, în funcţie de numărul acestora.
Khosrowshahi a fost un critic vocal al preşedintelui Trump, afirmând că ordinul de interzicere a călătoriilor din ţări precum Iranul arată o gândire ”închisă şi reacţionară”. Expedia a intentat o acţiune în justiţie pentru a contesta interdicţia de călătorie.