În Spania, fiecare regiune în parte are propria strategie de atragere a turiştilor. Banii investiţi în promovare sunt mulţi, dar imaginaţia este cea care face diferenţa. Atrag astfel interesul vizitatorilor.
Nu o fi având Madridul plajă și mare, însă a atras nu mai puțin de 14 milioane de turiști anul trecut și foarte mulți au fost atrași de ceea ce este cel mai bun din fotbal: campioana Spaniei și campioana Europei sunt din Madrid.
Fotbalul nu este însă singurul ambasador al Spaniei. Marele avantaj al statului iberic este că are, dar mai ales ştie ce să ofere.
Este aproape imposibil să nu găsești ceva pe gustul fiecăruia atunci când cauți în ofertele turistice. Zona care a atras cei mai mulți turiști în Spania în 2014 a fost Catalonia, Barcelona - capitala. Ce îi atrage acolo pe turiști? Evident, combinația perfectă între plajă, soare, mâncare tradițională, arhitectură și mult sport.
Munte, mare, plajă şi soare găsim şi în România. Însă, câtă vreme nu investeşte nici în promovare, dar nici în servicii, ţara noastră nu va putea ajunge niciodată la nivelul de încasări al spaniolilor, care au ajuns pe locul trei în lume la numărul de vizitatori străini.
În anii în care criza a afectat pe toată lumea, Spania a știut că doar turismul o poate salva, de aceea a investit în acest domeniu, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Doar în anul 2014, 68 de milioane de turiști au vizitat Spania, cheltuind 65 de miliarde de euro.