Compania Sony va lansa un serviciu de taximetrie pe care îl va gestiona cu ajutorul unui soft bazat pe inteligenţa artificială. Pentru început, sistemul va fi pus în practică în Japonia, printr-o alianța cu cinci companii de taxi deja existente pe piaţă.
Noua tehnologie dezvoltată de Sony va analiza comenzile şi va poziționa mai eficient mașinile pentru ca acestea să ajungă la destinație mai rapid. Sistemul, bazat pe inteligenţă artificială, va analiza parametrii precum condiţiile meteo sau aglomeraţia din trafic.
Odată cu anunţul Sony se mai adaugă, aşadar, un jucător important pe piaţa aplicaţiilor de taxi din Japonia, o piaţă şi aşa extrem de competitivă.
Imediat după ce Sony şi-a dezvăluit noua strategie, reprezentanţii Uber au anunţat că îşi vor întări, la rândul lor, parteneriatele pe care le au în Japonia. Compania e prezentă prin parteneriate pentru că legea nu permite Uber să funcţioneze ca în Europa, spre exemplu. Acolo, în Japonia, serviciul depinde de şoferii profesionişti, cei angajaţi deja în companiile de taxi.
Sony şi Uber se bat însă şi cu alţi jucători importanţi. Şi Toyota a investit recent 70 de milioane de dolari într-o aplicaţie care oferă servicii de taximetrie.