Navele din Marea Roşie semnalizează că au echipaje formate doar din musulmani, ca să nu fie atacate de rebelii houthi din Yemen

Data publicării:
Nava Cattle Force ancorata
Nava Cattle Force a găsit o metodă să se protejeze de atacurile rebelilor houthi. Foto: marinetraffic.com

Navele comerciale din Marea Roşie au început să utilizeze soluţii cel puțin originale în încercarea de a evita să fie atacate de rebelii houthi din Yemen. Mai nou, armatorii folosesc echipaje formate doar din musulmani, cu speranța că acest lucru va opri atacurile rebelilor houthi.

Un exemplu este nava de transport de animale vii Cattle Force, care a făcut apel la rebelii houthi în calitatea lor de coreligionari, pentru a-şi asigura trecerea în siguranţă prin Marea Roşie. Duminică, pe măsură ce se apropia de strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a schimbat semnalul său de destinaţie, care este vizibil pe Internet pentru majoritatea navelor, dintr-un port irakian în expresia: „Toţi membri echipajului sunt musulmani”, scrie Bloomberg, potrivit Agerpres.

Luni dimineaţa, după ce a trecut în siguranţă prin strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a revenit la semnalul de destinaţie anterior, respectiv portul irakian Umm Qasr, potrivit datelor analizate de Bloomberg.

Această modificare este destinată a transmite un mesaj către rebelii houthi, care susţin că vizează navele care au legături cu Israelul şi aliaţii săi, pentru a-i presa să pună punct războiului din Gaza.

Anterior, navele comerciale au semnalat destinaţii precum „Nicio legătură cu Israelul”, pentru a evita să fie ţintite de rebelii Houthi.

Prin Canalul Suez, aflat la capătul Mării Roşii, trece între 12% şi 15% din comerţul mondial cu bunuri şi între 25% şi 30% din transportul maritim de containere. Pentru Uniunea Europeană, în 2022, aproximativ 23% din totalul bunurilor importate au venit prin intermediul navelor din Asia şi marea majoritate a acestor nave a trecut prin Canalul Suez.

Din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Samuel L. Jackson are o clauză specială în fiecare contract de film pe care-l semnează. Cerința actorului
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”