Navele din Marea Roşie semnalizează că au echipaje formate doar din musulmani, ca să nu fie atacate de rebelii houthi din Yemen

Data publicării:
Nava Cattle Force ancorata
Nava Cattle Force a găsit o metodă să se protejeze de atacurile rebelilor houthi. Foto: marinetraffic.com

Navele comerciale din Marea Roşie au început să utilizeze soluţii cel puțin originale în încercarea de a evita să fie atacate de rebelii houthi din Yemen. Mai nou, armatorii folosesc echipaje formate doar din musulmani, cu speranța că acest lucru va opri atacurile rebelilor houthi.

Un exemplu este nava de transport de animale vii Cattle Force, care a făcut apel la rebelii houthi în calitatea lor de coreligionari, pentru a-şi asigura trecerea în siguranţă prin Marea Roşie. Duminică, pe măsură ce se apropia de strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a schimbat semnalul său de destinaţie, care este vizibil pe Internet pentru majoritatea navelor, dintr-un port irakian în expresia: „Toţi membri echipajului sunt musulmani”, scrie Bloomberg, potrivit Agerpres.

Luni dimineaţa, după ce a trecut în siguranţă prin strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a revenit la semnalul de destinaţie anterior, respectiv portul irakian Umm Qasr, potrivit datelor analizate de Bloomberg.

Această modificare este destinată a transmite un mesaj către rebelii houthi, care susţin că vizează navele care au legături cu Israelul şi aliaţii săi, pentru a-i presa să pună punct războiului din Gaza.

Anterior, navele comerciale au semnalat destinaţii precum „Nicio legătură cu Israelul”, pentru a evita să fie ţintite de rebelii Houthi.

Prin Canalul Suez, aflat la capătul Mării Roşii, trece între 12% şi 15% din comerţul mondial cu bunuri şi între 25% şi 30% din transportul maritim de containere. Pentru Uniunea Europeană, în 2022, aproximativ 23% din totalul bunurilor importate au venit prin intermediul navelor din Asia şi marea majoritate a acestor nave a trecut prin Canalul Suez.

Din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Timothée Chalamet
Timothée Chalamet oferă „performanța anului” în filmul biografic despre Bob Dylan, spun criticii. Se pronunță...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...