„Vă rugăm nu veniţi în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puţine şi prost plătite", plănuiesc miniştrii să fie mesajul acestei campanii negative, scrie The Guardian în ediţia online. Planul, care se va concentra asupra dezavantajelor vieţii britanicilor, figurează între alte opţiuni, ca înăsprirea accesului imigranţilor din Uniunea Europeană la servicii publice sau "deportarea" celor care nu găsesc un loc de muncă într-un termen de trei luni, potrivit publicaţiei.
Această campanie va „corecta impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfârşitul săptămânii, scrie ziarul. The Guardian adaugă că nu s-au dezvăluit informaţii despre felul în care va arăta campania, dacă aceasta îi va prezenta pe britanici "cât mai groaznic posibil" sau îi va încuraja pe potenţialii imigranţi să se bucure de Carpaţii români sau staţiunile bulgare de la Marea Neagră
În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanţi din Londra să le facă imagine, „ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să îşi strice imaginea", notează The Guardian. Publicaţia citează precedente, ca cel din 2007, când Eurostar a făcut o campanie publicitară trenurilor sale în Belgia, în care apare un „skinhead" tatuat urinând într-o ceaşcă de porţelan chinezesc.
Potrivit ediţiei online a Daily Mail, o „opţiune nucleară" ar fi declararea unei „urgenţe economice" cu scopul de a descuraja imigraţia, deşi avocaţii Guvernului au păreri împărţile despre legalitatea unei asemenea opţiuni. Publicaţia precizează că după introducerea unei limitări a sumelor de bani pe care imigranţii le pot solicita ca ajutoare, măsura poate fi plasată în centrul acestei campanii publicitare negative, ulterior, anul acesta.
Parlamentari conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migraţia dinspre România şi Bulgaria după anularea restricţiilor impuse celor două ţări la sfârşitul acestui an, potrivit ediţiei online a publicaţiei Daily Express. Ei doresc o acţiune care să asigure o „relaxare" a limitelor numărului de imigranţi din cele două state UE, cu respectarea legislaţiei Uniunii, potrivit publicaţiei.
În contrast cu campania de promovare pentru JO
Tabloidul Mirror comentează că această campanie publicitară negativă ar contrasta cu imaginea „strălucitoare" de ţară prosperă şi fericită a campaniei - „Britania este Mare" - de promovare a Jocurilor Olimpice în această ţară. Iar unii „critici se tem că planul ar putea afecta Regatul Unit prin descurajarea investiţiilor unor afaceri străine", avertizează publicaţia.
Financial Times citează în ediţia electronică un oficial de la Downing Street care a minimalizat, duminică, o asemenea campanie negativă, respingând ideea. „Trebuie să acţionăm în cadrul legii, însă sunt multe de făcut. Nu există propuneri concrete încă", a declarat acest oficial.
Publicaţia apreciază că Guvernul nu crede că anularea măsurilor de tranziţie vizând cele două ţări va aduce un val de bulgari şi români, adăugând că Downing Street acordă atenţie acestei probleme în contextul alegerilor şi unor presiuni interne.