Copilotul avionului al cărui parbriz s-a rupt cu totul în zbor a fost „aspirat” în afara aeronavei

Data publicării:
pilot

Copilotul avionului Sichuan Airlines al cărui parbriz s-a spart în zbor, la aproape 10.000 de metri altitudine, a fost „aspirat” pe jumătate în afara Airbusului A319, în momentul incidentului, relatează The Straits Times.

Căpitanul zborului, Liu Chuanjian, a cerut să efectueze o aterizare de urgență și a reușit să aducă avionul cu bine la sol. El a fost numit erou de către presa din China pentru modul în care și-a păstrat calmul într-o situație-limită.

El a declarat pentru Chengdu Economic Daily că aeronava abia ajunsese la altitudinea de croazieră când în cabină s-a auzit o bubuitură asurzitoare. Cabina s-a depresurizat, iar temperatura a scăzut aproape instantaneu. Când a privit în jur, căpitanul a observat că partea dreaptă a parbrizului avionului lipsea complet.

„Nu a existat niciun semnal de avertizare. Brusc, parbrizul s-a crăpat și s-a rupt cu totul. Următorul lucru pe care mi-l amintesc este că mi-am văzut copilotul ieșit pe jumătate afară din avion”, a declarat căpitanul zborului.

„Toate obiectele din cabină pluteau în aer. Aproape toate echipamentele nu mai funcționau corect și nu auzeam nimic prin stația radio. Avionul tremura atât de tare încât nu puteam citi datele de pe bord”, a adăugat acesta.

Copilotul, care purta centura de siguranță în momentul incidentului, a fost apoi tras înapoi în cabină. El s-a ales cu mai multe zgârieturi și o încheietură scrântită, dar a supraviețuit bizarului accident. În incident a fost rănit și un însoțitor de bord.

Niciunul dintre cei 119 pasageri de la bordul avionului nu a fost rănit.

În urmă cu o lună, o pasageră de la bordul unui avion Southwest Airlines, al cărui motor a explodat în zbor și a spart un hublou, a fost trasă pe jumătate în afara aeronavei și a murit.

Un caz asemănător a avut loc în 1990, când unul dintre piloții unui zbor British Airways a fost aspirat aproape cu totul în afara avionului, după ce parbrizul s-a spart la 11.000 de metri altitudine. El a fost salvat de unul dintre membrii echipajului, care l-a prins de glezne și a refuzat să îi dea drumul, deși era convins că pilotul este mort.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri