Companii precum Hermes, Kering - deţinătoare a mărcilor Gucci şi Saint Laurent, Louis Vuitton - Moet - Hennessy şi Richemont stau pe un munte de bani care depăşeşte 17 miliarde de euro. Au succes datorită vânzărilor de pe piaţă chineză - unde există cerere mare - dar şi pentru că designerii au reuşit să atragă şi publicul tânăr, aflat în căutare de produse premium.
Brandurile de lux au încheiat 2017 cu rezerve mari de numerar şi trebuie să facă ceva cu ele, după cum remarcă Bloomberg. Hermes, de pildă, plăteşte acţionarilor dividende speciale în valoare de peste 500 de milioane de euro, în vreme ce elveţienii de la Richemont vor să cumpere un retailer online cu 2,7 miliarde de euro.
Chiar şi aşa, le mai rămân bani. Deschiderea pentru noi achiziţii ar putea fi o opţiune, dar nu este atractivă pentru că nu prea sunt oferte tentante. Multe dintre grupuri ar dori, spre exemplu, să pună mână pe Chanel, dar nu e de vânzare. În trecut, Louis Vuitton - Moet - Hennessy a încercat să cumpere o participaţie la Hermes, dar s-a lovit de un refuz.
Nu ar mai fi nimic de cumpărat în Europa. În aceste condiţii, există analişti care cred că unele companii europene s-ar putea îndrepta şi spre piaţa americană. Producătorul de bijuterii Tiffany, companie care valorează 12 miliarde de dolari, ar putea fi tentantă.