După o investiţie de 10 miliarde de dolari, colosul Prelude al celor de la Shell a plutit pentru prima oară în apele şantierului naval Samsung din Coreea de Sud în care a fost construit. Nava are o lungime de 500 de metri şi o greutate de 600.000 de tone, ceea ce o face cea mai mare structură plutitoare construită vreodată.
Este, în acelaşi timp, prima staţie plutitoare de lichefiere a gazului natural. După ce toate testele vor fi încheiate, Prelude va părăsi coastele Coreei de Sud şi va ajunge în dreptul coastelor Australiei. Acolo nava va fi conectată la o vastă reţea de sonde şi conducte submarine care scot la suprafaţă gaz natural. Uriaşa navă va capta acest gaz şi îl va trece printr-un sistem de răcire care îl transformă în lichid.
Cei de la Shell mizează destul de mult pe acest proces de lichefiere care reduce foarte mult volumul gazului şi îl face mai uşor de transportat. În prezent, gazul natural extras de platformele din larg este transportat la ţărm prin gazoducte submarine. Gazul lichefiat de nava Prelude va fi adus la ţărm de nave cargo. Prelude nu va avea şi rolul de transportator, ci se va ocupa exclusiv de procesul de lichefiere. De altfel, uriaşa navă va rămâne timp de 25 de ani în acelaşi loc. Abia după ce rezervele de gaze din apele teritoriale ale Australiei se vor termina, Prelude va fi mutată în alt colţ al globului.
De-a lungul timpului companiile petroliere s-au putut mândri cu faptul că au cele mai mari nave. Mai mari chiar şi decât portavioanele americane. Anul trecut, cei de la Exxon au adus în Marea Neagră, nava Deepwater Champion, care este mai mică decât Prelude, dar care este una dintre puţinele nave capabile să facă foraje submarine.
La fel ca Prelude, Deepwater Champion a fost construită tot în Coreea de Sud, însă nu de Samsung, ci de rivalii de la Hyunday.