Autorităţile chineze au anunţat că au în vedere o nouă ţintă în cadrul eforturilor pe care le depun pentru a controla excesele din industria de divertisment locală și că vor reglementa de această dată chestiuni asociate stilului muzical K-pop, informează DPA.
Serviciul chinez de microblogging Weibo a blocat weekendul trecut 21 de conturi care aparțineau cluburilor de fani ai mai multor vedete pop coreene, inclusiv formația BTS, Blackpink şi EXO. Unele dintre aceste trupe au milioane de admiratori în China, notează Agerpres.
Citește și: China interzice clasamentele cu vedete și controlează grupurile online de fani pentru că "provoacă probleme"
Răcorirea unei industrii muzicale
Guvernul chinez doreşte „să răcorească o industrie scăpată de sub control”, se afirmă într-un editorial publicat luni în cotidianul Global Times, tribuna oficială a Partidului Comunist din China.
Acele conturi au fost suspendate pentru promovarea unor conţinuturi „iraţionale”, care promovează idoli, au precizat reprezentanţii platformei Weibo. Conturile de pe această reţea de microblogging au mobilizat în trecut numeroşi fani ai stilului K-pop pentru a cumpăra albume noi, pentru a vota în cadrul unor show-uri muzicale sau pentru a strânge fonduri în beneficiul unor cauze sociale.
Blocarea conturilor foarte populare de pe Weibo s-a produs după instrucţiunile transmise la sfârşitul lunii august de Administraţia chineză pentru Radio şi Televiziune, care a solicitat stoparea practicilor ce vizează strângeri de fonduri în masă.
Citește și: Cum se transformă sistemul de învățământ chinez într-un imens lagăr de inginerie socială: „Faceți cum vă spune președintele Xi!”
Ca urmare, site-urile dedicate fanilor nu mai au permisiunea de a solicita bani de la admiratorii lor. Cei care vor totuşi să facă astfel de donaţii vor trebui în viitor să fie autorizaţi de managerii grupurilor sau ai artiştilor vizaţi, care vor deveni la rândul lor responsabili din punct de vedere legal pentru organizarea unor operaţiuni de strângere de fonduri.
Aceste măsuri fac parte dintr-o campanie mai amplă demarată împotriva mercantilismului şi exceselor din industria de divertisment din China, după mai multe scandaluri din acest sector de activitate.
Citește și: Analiză. Cum a devenit Xi Jinping principala amenințare pentru Partidul Comunist Chinez
Editor : Marco Badea